سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 58232
منبع : خبرگزاری فارس
معاون امور عمراني استانداري قم خبر داد

تشدید نظارت بر توليد و عرضه مصالح ساختماني در قم

قم نيوز : معاون امور عمراني استانداري قم از امضای تفاهم‌نامه مشترك نظارت بر توليد، عرضه و مصرف مصالح، فرآورده‌ها و تجهيزات ساختماني مشمول مقررات استاندارد اجباري خبر داد.
تشدید نظارت بر توليد و عرضه مصالح ساختماني در قم
تشدید نظارت بر توليد و عرضه مصالح ساختماني در قم
به گزارش قم نیوز محسن بهشتی در جلسه شورای فنی استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد از امضای تفاهم نامه مشترک نظارت بر تولید، عرضه و مصرف مصالح، فرآورده‌ها و تجهیزات ساختمانی مشمول مقررات استاندارد اجباری خبر داد و گفت: این تفاهم نامه بین راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، استاندارد، سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری قم و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان منعقد شده و نظارت عالیه این تفاهم نامه بر عهده معاون امور عمرانی استاندار به‌عنوان رئیس شورای فنی استان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به‌عنوان دبیر شورای فنی استان خواهد بود.

وی افزود: هدف مشترک این دستگاه‌ها و شورای فنی استان ارتقاء کیفیت در ساخت و ساز استان است و این هدف دقیقاً در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رعایت حقوق شهروندی که شهروندان جان و سرمایه‌هایشان را ساختمان‌ها به عنوان مأمنی امن قرار داده‌اند است.

معاون امور عمرانی استاندار قم با تأکید بر رسیدگی فوری و سریع به وضعیت نظارت در ساخت و ساز روستایی گفت: از روستاهای استان که عمدتاً دارای بافت فرسوده و قدیمی هستند نباید غافل نشویم و لازم است ساخت و سازهای روستاها و حاشیه شهر قم بیشتر مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد.

وی بیان کرد: در شهر قم متأسفانه هزاران واحد مسکونی با رأی تخریب به خاطر عدم استحکام بنا و رعایت نکردن مبحث مقررات ملی ساختمان داریم که اصولاً این آراء تخریب هیچگاه اجرایی نمی‌شود.

بهشتی ضمن انتقاد از ساخت و سازها با نقشه اجرایی گفت: اکثر ساخت و سازها با نقشه اجرایی انجام می‌شود و کیفیت نیز در این پروژه‌ها فدای مطامع مالی شده است.

وی گفت: وضعیت مصالح و ساخت و ساز اگر چه در قم نسبت به سایر استان‌ها خیلی بهتر است اما باید تلاش کنیم به نقطه مطلوب برسیم تا همه شهروندان در برابر حوادث و سوانح ایمن باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcj88ei.uqeotzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما