يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 58433
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
عضو شورای اسلامی شهر قم:

اثر گذار بودن جشنواره شهر خوب، شهروند خوب در ارتقای فرهنگ شهروندی

قم نيوز : عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: جشنواره شهر خوب، شهروند خوب که در بستری نمایشی و عروسکی در حال اجراست می‌تواند برای ارتقای فرهنگ شهروندی بسیار اثرگذار باشد.
اثر گذار بودن جشنواره شهر خوب، شهروند خوب در ارتقای فرهنگ شهروندی
اثر گذار بودن جشنواره شهر خوب، شهروند خوب در ارتقای فرهنگ شهروندی
به گزارش قم نیوز علیرضا احمدی با توجه به وجود جشنواره شهر خوب، شهروند خوب، تصریح کرد: شهر مقدس قم یک قطب فرهنگی برای کشور به حساب می‌آید و به همین خاطر الگوی شهرهای دیگر قرار گرفته است.
عضو شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: جایگاه مهم شهر قم در بعد فرهنگی اقتضاء می‌کند که همه سازمانها و نهادهای شهری نسبت به مسئله فرهنگ دغدغه داشته باشند؛ چراکه ما در شهر قم از حدود 100 کشور جهان طلبه داریم که در این شهر تحصیل می‌کنند و از طرفی سالانه 20 میلیون زائر از سراسر کشور و اقصی نقاط جهان به شهر قم سفر می‌کنند.
احمدی ادامه داد: شهرداری و شورای شهر همیشه نسبت به مسئله فرهنگ دغدغه داشته‌اند و تمامی طرح ها و پروژه های شهری که توسط نهادهای مذکور در سطح شهر اجرا می‌شود باید پیوست فرهنگی داشته باشند.
وی افزود: پیوست فرهنگی در هر شهر با شهرهای دیگر متفاوت است، بدین معنا که وقتی می‌خواهید پروژه ای را در منطقه‌ای اجرا کنید، مثلا می‌خواهید ورزشگاهی بسازید یا پلی احداث کنید باید مشخص شود این پروژه در آن محیط سازگاری دارد یا نه؟ به طور مثال اگر در تهران برج میلاد احداث شده آیا در محیط قم هم احداث چنین برجی صحیح است؟
عضو شورای اسلامی شهر قم ضمن اشاره به جشنواره «شهر خوب، شهروند خوب» که هم اکنون از طرف شهرداری در سطح شهر قم در حال اجراست، گفت: برای انعکاس فرهنگ شهروندی در بین شهروندان باید از فضای مختلف استفاده کرد، جشنواره «شهر خوب، شهروند خوب» که در بستری نمایشی و عروسکی در حال اجراست می‌تواند برای ارتقای فرهنگ شهروندی بسیار اثرگذار باشد.
احمدی بیان کرد: البته برای انتقال پیام و آموزش شهروندان راه های دیگری مثل روزنامه و تلویزیون هم وجود دارد ولی گاهی اوقات ایجاد تنوع در شیوه انتقال پیام می‌‎تواند مخاطب را بیشتر جلب کند، از آنجا که جشنواره «شهر خوب، شهروند خوب» در بستری نمایشی برگزار شده است قطعا پیوند خوبی با شهروندان برقرار خواهد کرد.
وی در پایان بیان داشت: اگر طرح «شهر خوب، شهروند خوب» که با موضوع فرهنگ ترافیک در حال اجراست خروجی و بازخورد مثبتی داشته باشد می‌توان در موضوعات دیگر نیز از همین روش برای ارتقای فرهنگ شهری کمک گرفت.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc10qp.2bq418laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما