چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 58601
منبع : خبرگزاری فارس
معاون پژوهشی مدرسه المهدی خبر داد

حضور 950 زبان آموز از 70 ملیت مختلف در مرکز المهدی

قم نيوز : معاون پژوهشی مدرسه المهدی گفت: در حال حاضر در مرکز المهدی حدود 950 زبان آموز وجود دارد که از 70 ملیت مختلف در کلاس‌های زبان فارسی شرکت می‌کنند.
حضور 950 زبان آموز از 70 ملیت مختلف در مرکز المهدی
حضور 950 زبان آموز از 70 ملیت مختلف در مرکز المهدی
به گزارش قم نیوز محمد ناطق بعد از ظهر امروز در مراسم رونمایی از آثار المصطفی که در مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی المهدی برگزار شد، با اشاره به اینکه به دستور آیت الله اعرافی در نظر گرفتیم آموزش زبان به صورت مستند سازی دنبال شود، اظهار کرد: در نظر داریم با مستند سازی متون آموزشی شیوه نوینی را به وجود آوریم و در دسترس سایر مراکز آموزشی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه امروز نخستین جلد تاریخ نگاری و توصیف نگاری متون آموزشی رونمایی شد، عنوان کرد: در نظر داریم در ادامه در حوزه ثبت تجربه‌های اساتید نیز فعالیت کنیم که اگر این فعالیت عملیاتی شود توانسته‌ایم یک شیوه نوین آموزش زبان فارسی را ارائه دهیم.

معاون پژوهشی مدرسه المهدی با اشاره به اینکه در حال حاضر در این مرکز حدود 950 زبان آموز وجود دارد که از 70 ملیت مختلف در کلاس‌های زبان فارسی شرکت می‌کنند، مطرح کرد: مرکز المهدی حدود 10 سال است که تاسیس شده است ولی آموزش زبان فارسی در المصطفی یک سال بعد از انقلاب انجام شده است.

وی با بیان اینکه کلاس‌ها به دو دسته کتبی و شفاهی تقسیم می‌شوند، خاطرنشان کرد: کتاب‌هایی که از ابتدا تا امروزه مورد استفاده طلاب قرار گرفته است را به چهار دسته تقسیم کرده‌ایم؛ نخستین کتاب نیز به صورت فونوتیک نوشته شده است که به خط فارسی نیز نیست ولی تمام عبارات و کلمات آن به فارسی نوشته شده است.

ناطق با اشاره به اینکه در طول سال کارگاه‌های دانش افزایی و مهارت افزایی را برای اساتید زبان فارسی برگزار می‌کنیم، تصریح کرد: طلاب بعد از آموزش زبان فارسی وارد دوره جدیدی می‌شوند که در آن با اصطلاحات فارسی آشنا می‌شوند و پس از یک سال وارد مراکز حوزوی می‌شوند.

وی با بیان اینکه شیوه فعالیت این مرکز مبنی بر زبان واسطه نیست و از همان ابتدا از زبان فارسی استفاده می‌کنیم، یادآور شد:  وجود طلاب با ملیت‌های مختلف در یک کلاس موجب شده است تا آن‌ها نیز به زبان فارسی با یکدیگر معاشرت کنند و به زبان واسطه روی نیاورند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjvmei.uqeoyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما