سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 59189
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد

تحصیل 242 هزار دانش آموز در استان قم

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: حدود 242 هزار دانش آموز در استان داریم که 233 هزار نفر از این دانش آموزان در شهر قم حضور دارند.
تحصیل 242 هزار دانش آموز در استان قم
تحصیل 242 هزار دانش آموز در استان قم
به گزارش قم نیوز حمید رضا شیخ الاسلام در آیین بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش استان قم که در خانه معلم برگزار شد، با اشاره به قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: این شورا براساس قانون مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و برمبنای همین قانون تمام دستگاه‌ها و تمامی مسؤولین استان قم همراهی مناسبی را با برنامه‌های آموزشی و تربیتی دانش آموزان دارند.

وی ادامه داد: خیرین تلاش زیادی برای احداث 140 مدرسه در استان قم در طول 40 ماه اخیر کردند، ده‌ها پروژه دیگر در بخش آموزش و پرورش نیز توسط مسؤولین استان به بهره برداری رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: امسال 6 هزار و 500 دانش آموز بیشتر نسبت به سال گذشته، در استان داریم، در گذشته استان قم در خصوص وضعیت فضای آموزشی، رتبه 31 کشور را داشت و بیشترین تراکم دانش آموزی در ایران را در استان قم شاهد بودیم.

شیخ الاسلام با اشاره به تعداد دانش آموزان استان قم اظهار کرد: حدود 242 هزار دانش آموز در استان داریم که 233 هزار نفر از این دانش آموزان در شهر قم حضور دارند و تنها 9 هزار نفر از دانش آموزان استان در بخش‌های قم در حال تحصیل هستند، چنین وضعیتی در هیچ کدام از استان‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: در منطقه پردیسان قم اگر تلاش خیرین و مسؤولین استان نبود، مدارس این منطقه سه شیفته می‌شد، اما با تلاش خیرین ده‌ها مدرسه در منطقه پردیسان احداث شد، تعدادی از مدارس احداث شده در این منطقه با متراژهای بسیار بالا است و خیرین از سراسر کشور در احداث مدارس منطقه پردیسان مشارکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: 46 زمین با کاربری آموزشی در منطقه پردیسان برای احداث مدرسه فریز شده است، به محض ورود خیرین می‌توانیم این زمین‌ها را در اختیار آن‌ها برای احداث مدرسه قرار بدهیم، نیاز به احداث 100 مدرسه دیگر در منطقه پردیسان داریم، جمعیت این منطقه رو به رشد است و اگر مدرسه جدید در این منطقه احداث نمی‌شد، مجبور به استفاده از کانکس می‌شدیم.

شیخ الاسلام با اشاره به ضرورت تلاش برای افزایش فضاهای آموزشی در استان قم اظهار کرد: باید با احداث مدارس جدید در استان و گسترش زیرساخت‌ها کاری کنیم که به سه شیفت شدن مدارس در مناطقی از استان قم تهدید نشویم.

وی ادامه داد: هیچ دستگاهی در استان قم به گستردگی آموزش و پرورش استان نیست، این دستگاه 23 هزار فرهنگی و نیروی بازنشسته دارد، هزار و 400 واحد کد آموزشی در استان قم ثبت شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: به دلیل یخ زدگی در سال 1386، آسفالت اکثر مدارس استان خراب شد، توانستیم با همکاری وزارت نفت هزار تن قیر بگیریم و مشکل آسفالت 70 درصد مدارس استان را حل کنیم.

شیخ الاسلام با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: امسال تاکنون سرانه آموزش مدارس پرداخت نشده است، بیش از 50 درصد مدارس استان قم باید نوسازی و بازسازی شود و مدیران مدارس در این خصوص نگرانی دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون رتبه استان قم در زمینه فضای آموزشی در کشور رتبه 26 است، تراکم دانش آموزی در این استان بالا است، با این وجود استان قم رتبه چهارم را در کنکور سراسری کسب کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb98bs.rhb9wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما