پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 59275
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

هزینه تامین آب در قم از متوسط کشوری بیشتر است

قم نيوز : مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: قیمت تمام شده تامین آب در کشور 950 تومان است که در شهر قم این قیمت بیشتر از قیمت تمام شده تامین آّب در کشور است.
هزینه تامین آب در قم از متوسط کشوری بیشتر است
هزینه تامین آب در قم از متوسط کشوری بیشتر است
به گزارش قم نیوز حمیدرضا جانباز صبح امروز در دیدار وزیر نیرو و مدیران این وزارتخانه با آیت‌الله مکارم شیرازی، با اشاره به اینکه سرانه مصرف ما به ازای هر نفر نسبت به کشورهای اروپایی بیشتر است، اظهار کرد: در کشور ما روزانه به ازای هر نفر 250 لیتر آب مصرف می‌شود که این عدد در کشورهای اروپایی حدود 170 تا 180 لیتر است.

وی با بیان اینکه نرخ گذاری آب بر اساس مصرف آن انجام می‌شود، مطرح کرد: در زمینه آب به دلیل اینکه موضوعات دیگری مانند حفظ حیات و بهداشت را داریم تعرفه‌های پلکانی و تعریف الگوی مصرف وجود دارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه سه چهارم مشترکین آب در سطح کشور کمتر از 20 متر مکعب در ماه مصرف دارند، عنوان کرد: تغییر قیمت در فصول مختلف به خصوص فصل تابستان به دلیل تغییر حجم مصرف است و مبنای مصرف کشور نیز کمتر از 20 لیتر در ماه است.

وی با بیان اینکه در شهر قم قیمت تمام شده تامین آب بیشتر از قیمت تمام شده آب در کشور است، خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده تامین آب در کشور 950 تومان است ولی مبلغی که به طور متوسط در کشور از مردم دریافت می‌شود حدود 400 تومان است؛ بر اساس اگوی پلکانی مصرف آب یک خانوار هر چقدر که بیش از 20 متر مکعب باشد قیمت‌های جدید اعمال می‌شود.

جانباز با اشاره به اینکه سهم هزینه‌های آب در سبد خانوار 0.2 درصد است، تصریح کرد: در برخی از نقاط کشور به دلیل کم بودن مصرف صدور قبض به صرفه نیست که به همین دلیل آن را دو ماه یک بار ارسال می‌کنیم؛ آب قم گران‌تر تمام می‌شود اما تعرفه‌های آن مانند سایر نقاط کشور محاسبه می‌شود که نیازمند اصلاح الگوی مصرف در این استان هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchminm.23nwqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما