چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : 59583
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم خبر داد

تامین هزار تن پرتقال ویژه شب عید

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: حدود هزار تن پرتقال و بیش از 300 تن سیب برای توزیع در شب عید تامین شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم ظهر امروز در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت حمایت از بخش از تولید اظهار کرد: حمایت از تمام زنجیره تولید ضروری است، هر کدام از دستگاه‌های اجرایی در این زمینه وظیفه دارند و باید این دستگاه‌ها از تمام اجزای زنجیره تولید حمایت کنند.

وی ادامه داد: اگر در جلسات ستادهای استانی وظیفه ای از مدیری در زمینه حمایت از بخش تولید درخواست می‌شود، آن مدیر نباید فرافکنی کند و بگوید که من وظیفه ای ندارم، برای حمایت از بخش تولید در استان قم نیازمند یک کار جمعی هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: در بحث تنظیم بازار، نظارت رکن اصلی است و دستگاه‌های نظارتی استان در این زمینه باید کار خودشان را با دقت بیشتری انجام بدهند، دود آشفتگی در بازار به چشم مردم می‌رود و مدیران در این خصوص مسؤولیت دارند.

غضنفری دسته بندی وظایف دستگاه‌های استان قم در زمینه تنظیم بازار را ضروری دانست و تصریح کرد: مصوبات جلسه تنظیم بازار استان باید به دستگاه‌های مسؤول ابلاغ شود تا این دستگاه‌ها مسؤولیت خودشان را بدانند.

وی با بیان اینکه  تصمیمات ستاد تنظیم بازار جمعی است ادامه داد: باید روی قیمت‌ها در بازار نظارت صورت بگیرد، نباید تنها به بیان تغییرات این قیمت در جلسات بسنده کنیم، بلکه باید کار تحلیلی نیز در این زمینه صورت بگیرد تا دلیل افزایش قیمت کالاهای مختلف مشخص شود، این مساله باید در دستور کار مدیران دستگاه‌های مسؤول قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: مساله امنیت غذایی اهمیت زیادی برای مدیران استان دارد، هر اختلالی در این مساله موجب ناامنی در بخش‌های دیگر می‌شود، بنابراین دستگاه‌های مسؤول باید حساسیت خاصی در زمینه امنیت غذایی در استان قم داشته باشند.

غضنفری با اشاره به ضرورت ارائه آمار دقیق در زمینه مصرف گوشت در استان قم اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید آمار دقیق تولید گوشت قرمز و گوشت سفید در استان و نیز مصرف سرانه مصرف گوشت مردم استان را به استانداری ارائه بدهند، همچنین باید برآوردی از میزان ورود و خروج گوشت از استان قم به استان‌های دیگر تهیه شود تا در تصمیم‌گیری‌ها از آن استفاده شود.

وی ادامه داد: کارگروه تنظیم بازار استان قم باید توسط مدیران استان قم مورد اهمیت قرار بگیرد و دبیرخانه این کارگروه باید همچون گذشته به کار خودش ادامه بدهد، وظیفه کارگروه تنظیم بازار در ایام پایان سال مهم تر خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: جلسات کارگروه تنظیم بازار استان قم از این به بعد با فاصله کمتری نسبت به گذشته برگزار می‌شود تا تصمیمات لازم سریع تر و بهتر گرفته شود.

غضنفری با اشاره به تامین میوه شب عید مورد نیاز مردم استان قم اظهار کرد: در این راستا حدود هزار تن پرتقال و بیش از 300 تن سیب برای توزیع در شب عید تامین شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم کارگروه تنظیم بازار استان قم، نظارت بر کالاهای اساسی در استان است، در این راستا باید قیمت‌ها به صورت هفتگی به دبیرخانه کارگروه گزارش داده شود تا در کارگروه تنظیم بازار در خصوص افزایش قیمت‌های غیرمتعارف تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcjtiei.uqehozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما