پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 59642
منبع : خبرگزاری فارس
معاون شهردار قم خبر داد

تلاش برای تکمیل فاز اول تقاطع میدان ولیعصر تا تابستان 97

قم نيوز : معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از تلاش مجموعه مدیریت شهری برای تکمیل فاز اول تقاطع میدان ولیعصر(عج) تا تابستان 97 خبر داد.
تلاش برای تکمیل فاز اول تقاطع میدان ولیعصر تا تابستان 97
تلاش برای تکمیل فاز اول تقاطع میدان ولیعصر تا تابستان 97
به گزارش قم نیوز علیرضا قاری قرآن با اشاره به اجرای تقاطع غیرهمسطح میدان ولیعصر اظهار کرد: شهروندان یا زائرانی که اخیراً از طریق کمربندی امام علی(ع) به سمت مسجد مقدس جمکران طی مسیر کرده‌اند شاهد آغاز فاز اجرایی پروژه‌ای هستند که انجام آن تأثیر بسیاری در کاهش بار ترافیکی میدان ولیعصر(عج) خواهد داشت.

وی افزود: این پروژه اجرای تقاطعی سه سطحه است که در پایان آن شهروندان بتوانند به راحتی و با صرف کمترین زمان ممکن در مسیر مدنظر خود در این نقطه پرترافیک شهر، تردد کنند.
معاون شهردار قم با تاکید بر اینکه هم اکنون در این پروژه با توجه به عبور مترو در سطح منفی یک انجام می‌شود، امکان احداث زیرگذر وجود ندارد خاطرنشان کرد: در طرحی که ارائه شده، سطح نخست همان سطح فعلی میدان با تغییرات هندسی است و وضعیت موجود میدان آنچنان تغییر نمی‌کند، یک سطح مثبت یک پیش بینی شده که از بلوار امام علی(ع) به سمت بلوار شهید کبیری می‌رود، سطح دیگر این طرح، مثبت 2 است که در اصل حالت چپ‌گرد دارد و از بلوار امام علی(ع) به سمت بلوار خلیج فارس حرکت می‌کند.
وی با بیان اینکه این پروژه در شهریورماه سال جاری آغاز شده است و هم اکنون پیشرفت پروژه بر اساس برنامه زمانبندی حدود 11 درصد است گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه حدود 21 درصد است و در واقع ما 10 درصد از زمانبندی پروژه جلو هستیم، هرچند شهردار قم دستور داده‌ که باید سرعت این پروژه را افزایش دهیم، برنامه مدیریت شهری قم در این پروژه این است که آن را دوساله تحویل شهروندان دهد اما تمام تلاش خود را می‌کنیم که حداکثر ظرف یک سال و نیم آن را به اتمام برسانیم.
وی با تاکید بر اینکه تلاش داریم تابستان سال آینده فاز یک پروژه را که اتصال بلوار امام علی (ع) به بلوار شهید کبیری زیر بار ترافیک برده شود اذعان کرد: در حال حاضر در این فاز پروژه، عمده شمع‌ها بسته و تکمیل شده و بالای 80 درصد پایه‌ها انجام شده و حدود 35 درصد کوله‌ها نیز انجام شده است.

 انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcf0vdt.w6d1jagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما