پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۱
کد مطلب : 59908
منبع : خبرگزاری فارس
مديرکل نوسازي توسعه و تجهيز مدارس استان قم:

50 درصد فضاهاي آموزشي مدارس استان قم نوساز و مقاوم است

قم نيوز : مديرکل نوسازي توسعه و تجهيز مدارس استان قم گفت: 50 درصد فضاهاي آموزشي مدارس استان نوساز و مقاوم است؛ 25 درصد فضاي آموزشي استان حداقل استحکام را دارد كه بايد مقاوم‌سازي شود و 25 درصد بايد تخريب و بازسازي شود.
50 درصد فضاهاي آموزشي مدارس استان قم نوساز و مقاوم است
50 درصد فضاهاي آموزشي مدارس استان قم نوساز و مقاوم است
به گزارش قم نیوز محسن پورگلیان چهارشنبه شب در گفت وگوی خبری سیمای نور با بیان اینکه استان قم دارای رتبه 26 از نظر سرانه فضای آموزشی مدارس است اظهار کرد: اکنون به ازای هر دانش‌آموز 4.5 متر مربع فضای آموزشی وجود دارد و نسبت به متوسط سرانه کشور 0.67 درصد متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: سرانه فضای آموزشی مدارس استان قم کمتر از میانگین کشوری است که مهاجرپذیر بودن استان و ضریب رشد جمعیتی زیاد استان قم در آن مؤثر است و ما در میان پنج استان برتر کشور از نظر ضریب رشد قرار داریم.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به اقدامات انجام شده طی چهار سال اخیر گفت: در 4 سال اخیر 46 پروژه ساخت فضای آموزشی مدارس مصوب و اجرا شده و 0.5 متر مربع به سرانه فضای آموزشی استان اضافه شده است.

وی تصریح کرد: اعتبارات در موضوع فضای آموزشی 13 درصد توسط اعتبارات استانی، بخشی توسط خیران مدرسه‌ساز برای احداث مدارس و بخشی در قالب اعتبارت ملی تأمین می‌شود که برای تخریب مدارس قدیمی و بازسازی با افزایش ظرفیت است.

پورگلیان ادامه داد: سهم استفاده از اعتبارات استانی برای فضای آموزشی مدارس نسبت به میانگین کشوری که 10 درصد است، میزان بیشتری را شامل می‌شود و  باید تا 25 درصد افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه مدارس دو شیفته استان به طور متوسط 50 درصد است عنوان کرد: اکثر این مدارس در مناطقی مانند پردیسان ، انسجام و 15 خرداد واقع است که به دلیل توسعه شهری تراکم جمعیتی بالا دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه 50 درصد فضاهای آموزشی استان نوساز و مقاوم است گفت: 25 درصد فضای آموزشی استان حداقل استحکام را دارد که باید مقاوم‌سازی شود و 25 درصد باید تخریب و بازسازی شود.

وی خاطرنشان کرد: 640 مدرسه فعال وجود دارد که 150 مدرسه در مرحله تخریب و بازسازی است. تأمین اعتبار تخریب و بازسازی  100 مدرسه با هزار و 20 کلاس و مقاوم‌سازی 80 مدرسه با 700 کلاس از منابع ملی صورت گرفته است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به اقدامات شده در دهه فجر گفت: 6 پروژه در دهه فجر احداث و دو پروژه مقاوم‌سازی و 90 مدرسه آسفالت و ایزوگام شده است.

 انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaaonm.49now15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما