جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 59967
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم مطرح کرد

اجرای 60 طرح در بخش‌های آب و فاضلاب در قم

قم نيوز : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: هم اکنون این شرکت بیش از 60 طرح را در بخش‌های آب و فاضلاب همچون تجهیز، توسعه و اصلاح شبکه در شهر قم در دست اجرا دارد.
اجرای 60 طرح در بخش‌های آب و فاضلاب در قم
اجرای 60 طرح در بخش‌های آب و فاضلاب در قم
به گزارش قیم نیوز علی جان صادق پور ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس با اشاره به سامانه 122 شرکت آب و فاضلاب استان قم اظهار کرد: این سامانه به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به درخواست‌ها و شکایات مردم است.

وی ادامه داد: برنامه توسعه و بازسازی شبکه آب و فاضلاب استان قم به صورت مستمر انجام می‌شود و سالیانه 120 کیلومتر از این شبکه مورد بازسازی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: در زمینه اقتصاد مقاومتی، اقدامات متعددی داشتیم، از جمله این اقدامات خرید کالاهای داخلی است که موجب افزایش اشتغال می‌شود، همچنین تلاش کردیم که مردم را به مصرف درست آب تشویق کنیم تا نیاز به احداث پروژه‌های بزرگ تر کمتر شود.

صادق پور با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت آب و فاضلاب استان قم اظهار کرد: از جمله این پروژه‌ها، احداث نیروگاه برقابی با ظرفیت سه مگاوات و اشتغالزایی 10 نفر است، همچنین از ظرفیت برق خورشیدی برای تامین نیاز برق تاسیسات شرکت آب و فاضلاب استان قم استفاده کردیم.

وی ادامه داد: آب آشامیدنی مردم استان قم به سختی و با عبور از پنج استان تامین می‌شود، به همین دلیل مردم باید در مصرف آب صرفه جویی کنند، هر شهروند قمی در شبانه روز 150 لیتر آب مصرف می‌کند، در حالی که باید میزان مصرف آب، نصف این عدد باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون چهار منبع تامین آب در اختیار مردم قرار گرفت که آخرین منبع تامین آب، سد کوچری است، هم اکنون آب شیرین از فاصله 300 کیلومتری برای تامین نیاز مردم قم به این شهر منتقل می‌شود.

صادق پور با اشاره به پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب استان قم اظهار کرد: هم اکنون این شرکت بیش از 60 طرح را در بخش‌های آب و فاضلاب همچون تجهیز، توسعه و اصلاح شبکه در شهر قم در دست اجرا دارد، سالیانه 110 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی به شهرهای استان قم منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون امکان اتصال منازل نیمی از جمعیت شهر قم به شبکه فاضلاب وجود دارد و حدود 140 هزار خانوار شهری در این شهر می‌توانند به شبکه فاضلاب متصل شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در پایان خاطرنشان کرد: سیستم های هوشمند رصد و کنترل خدمات آب در شهر قم برای پایدارسازی خدمات آب و فاضلاب به اجرا درآمده است، همچنین برای اینکه آب آشامیدنی مردم از شاخص‌های کیفی مطلوبی برخوردار باشد، سیستم های تله متری هوشمند در شهر قم در سطح بسیار وسیع اجرا شده است تا به صورت آنلاین جریان آب رصد شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfe1dt.w6d1vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما