سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۱
کد مطلب : 60707
منبع : خبرگزاری فارس
کارشناس مسؤول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد

اهدا اعضای یک زن 55 ساله در قم

قم نيوز : کارشناس مسؤول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: خانواده ايثارگر و نوعدوست قمي با اهدای اعضای مادر مهربان خود به چندين بيمار حيات و زندگی دوباره بخشیدند.
اهدا اعضای یک زن 55 ساله در قم
اهدا اعضای یک زن 55 ساله در قم
به گزارش قم نيوز ولی الله صمدی گفت: مرحومه مغفوره شادروان خانم اعظم زند که به علت سکته مغزی در بخش ICU بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود، با وجود عمل جراحی و تلاش تیم پزشکی متاسفانه بهبودی نیافت و دچار مرگ مغزی شد.

وی عنوان کرد: پس از اعلام مرگ مغزی توسط پزشکان معالج و تایید مرگ مغزی توسط تیم تایید کننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی قم و برگزاری چندین جلسه با خانواده ایشان و اخذ رضایت، برای اهدای عضو به بیمارستان شریعتی تهران اعزام و ارگان های حیاتی این مادر ٥٥ ساله به بیماران نیازمند در لیست پیوند وزارت بهداشت و درمان، پیوند شد.

کارشناس مسؤول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۶ این بیمار  هجدهمین  ورد اهدای عضو از استان قم بود.

صمدی با بیان اینکه امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد گفت: به دلیل بی اطلاعی خانواده‌ها و با وجود تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم متاسفانه این بیماران فوت می‌کنند و به مرحله اهدای عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.

وی ابراز کرد: کسانی که می‌خواهند جزو اهدا کنندگان عضو باشند می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.muq.ac.ir در بخش «ثبت نام از متقاضیان اهدای عضو پس از مرگ» ثبت نام کرده و کارت ویژه اهدای عضو را دریافت کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjaaem.uqeyyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما