سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 60756
منبع : خبرگزاری فارس
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم مطرح کرد

تلاش برای ارتقای وضعیت کیفی ورودی‌های قم پیش از ایام نوروز

قم نيوز : معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: با همکاری دستگاه‌های مختلف استان از جمله اداره کل راه و شهرسازی به دنبال پاکسازی ورودی‌های شهر قم هستیم.
تلاش برای ارتقای وضعیت کیفی ورودی‌های قم پیش از ایام نوروز
تلاش برای ارتقای وضعیت کیفی ورودی‌های قم پیش از ایام نوروز
به گزارش قم نیوز سید امیر سامع ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به ستاد نوروزی شهرداری قم اظهار کرد: این ستاد 10 کمیته و هشت ستاد اجرایی دارد و در بخش‌های مختلف همچون زیباسازی شهری، اطلاع رسانی و تامین ارزاق کارهایی انجام داده است.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی به مسافرین قبل از ورود به شهر قم جزو موضوعات مهم است، به همین علاوه بر نصب بیلبوردهای اطلاع رسانی، ستادهایی برای راهنمایی مسافرین در مجتمع‌های بین راهی در استان قم مستقر خواهند شد.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم افزود: اگر به مسافرین پیش از ورود به شهر قم اطلاع رسانی نکنیم، آنها وارد هسته مرکزی شهر می‌شوند و این مساله موجب ترافیک خواهد شد، برای جلوگیری این مشکل به صورت مستمر در ایام نوروز برای اطلاع رسانی به مردم از رادیو پیام‌هایی پخش می‌شود.

سامع با اشاره به ضرورت اولویت بندی در مساله اسکان مسافرین در استان قم اظهار کرد: در ایام نوروز در ابتدا باید هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، اماکن اقامتی دولتی و اماکن مسقف همچون ورزشگاه‌ها و در نهایت چادرها را برای اسکان مسافرین در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: از چادر خوابی مسافرین در قم استقبال نمی‌کنیم، اما در صورت ضرورت بوستان فدک را برای ساماندهی این گونه از مسافرین در نظر گرفتیم، در روزهای بارانی مسافرین را در استان قم به اماکن مسقف راهنمایی می‌کنیم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم افزود: از دو سال پیش تاکنون اجازه برپایی چادر را به مسافرین در استراحتگاه زائر ندادیم و همه را به سمت استراحتگاه‌های دیگر شهر قم راهنمایی کردیم.

سامع با اشاره به برنامه‌های سازمان آتش نشانی قم برای ایام نوروز اظهار کرد: پیشنهاد شده است که این سازمان از تمام اماکن مسقف پیش بینی شده برای اسکان زائرین بازدید کند، همچنین تمام افرادی که در ستاد نوروزی شهرداری قم حضور دارند، آموزش‌های آتش نشانی را خواهند دید.

وی ادامه داد: شهرداری قم سامانه 137 را راه اندازی کرده است و مسافران می توانند از طریق این سامانه از خدمات شهرداری اطلاعات لازم را کسب کنند، امکان ارائه اطلاعات خدمات دستگاه‌های اجرایی دیگر از طریق سامانه 137 وجود دارد.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم افزود: وضعیت آسانسورهای موجود در میدان بزرگ امام خمینی(ره) بهتر از گذشته است و این آسانسورها در طبقات مختلف توقف می‌کنند.

سامع با اشاره به مشکلات پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: در این پارکینگ مشکل نبود سرویس بهداشتی وجود دارد، شهرداری برای همکاری در تکمیل سرویس بهداشتی در پروژه‌های توسعه حرم آماده است.

وی ادامه داد: تابلوهای جهت نمای شهری در قم تکمیل شده است و در صورت وجود نقص در این تابلوها، سازمان ترافیک شهرداری قم آماده رفع آن است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم در پایان خاطرنشان کرد: با همکاری دستگاه‌های مختلف استان از جمله اداره کل راه و شهرسازی به دنبال پاکسازی ورودی‌های شهر قم هستیم تا این ورودی‌ها در ایام نوروز به لحاظ کیفی وضعیت بهتری پیدا کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd9509.yt0zk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما