جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : 60851
منبع : خبرگزاری فارس
خامه‌یار تاکید کرد

لزوم تاسیس دانشگاه و کتابخانه تخصصی نماز در استان قم

قم نيوز : دبیر ستاد اقامه نماز قم گفت: متاسفانه نبود دانشگاه تخصصی نماز و کتابخانه تخصصی نماز در استان قم موجب شده است تا در عرصه‌ فرهنگی مساجد عملکرد مطلوبی نداشته باشیم.
لزوم تاسیس دانشگاه و کتابخانه تخصصی نماز در استان قم
لزوم تاسیس دانشگاه و کتابخانه تخصصی نماز در استان قم
به گزارش قم نیوز محمد خامه‌یار پیش از ظهر امروز در همایش ائمه جماعات استان قم با عنوان نماز، مسجد و اقتصاد مقاومتی که در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه برپا نشدن نماز جماعت صبح در مساجد به یکی از مشکلات اساسی مساجد استان قم تبدیل شده است، اظهار کرد: در استان قم هزار و 200 مسجد وجود دارد که از این تعداد در فصل زمستان 150 مسجد و در فصل تابستان 120 مسجد به اقامه نماز صبح می‌پردازند.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات باید مساجد را در مباحث فرهنگی فعال کنند، مطرح کرد: شهر قم به دلیل وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) باید در راستای فعالیت‌های فرهنگی نیز عملکرد مطلوبی داشته باشد که ائمه جماعات مساجد در این راستا رسالت ویژه و سنگینی بر عهده دارند.

دبیر ستاد اقامه نماز قم با اشاره به اینکه راهکارهای مناسب برای جذب نسل جوان به مساجد باید مشخص و تبیین شود، عنوان کرد: در سنت‌های اهل بیت(ع) مساجد به عنوان محل تجمع و مشورت تمام اقشار جامعه معرفی شده است همان‌طور که در زمان ابتدای انقلاب اسلامی مساجد نقش تاثیرگذاری داشتند. امروز نیز باید تلاش کنیم تا همه اقشار جامعه به خصوص نسل جوان در مساجد حضور یابند.

وی از تشکیل مجمع خیرین مسجدساز استان قم یاد کرد و گفت: مجمع خیرین مسجدساز در راستای رفع مشکلات عمرانی مساجد استانی تلاش خواهد کرد زیرا این مشکلات به یکی از دغدغه‌های اصلی نمازگزاران تبدیل شده است.

خامه‌یار با بیان اینکه خوشبختانه استان قم از نظر ائمه جماعات از ظرفیت مطلوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: استان قم به عنوان یکی از قطب‌های دانش اسلامی و تشیع در جهان شناخته شده است و به همین دلیل این استان از علمای برجسته‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه باید به مشکلات ائمه جماعات رسیدگی شود تا بتوانند به وضعیت مساجد رسیدگی کنند، تصریح کرد: متاسفانه نبود دانشگاه تخصصی نماز و کتابخانه تخصصی نماز در استان قم موجب شده است تا در عرصه‌ فرهنگی مساجد عملکرد مطلوبی نداشته باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjvoem.uqeyizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما