سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 61119
منبع : خبرگزاری فارس
به مناسبت روز درختکاری

313 اصله نهال در شهرک مهدیه قم کاشته شد

قم نيوز : 313 اصله نهال به مناسبت روز درختکاری به همت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در شهرک مهدیه حوزه علمیه قم کاشته شد.
313 اصله نهال در شهرک مهدیه قم کاشته شد
313 اصله نهال در شهرک مهدیه قم کاشته شد
به گزارش قم نیوز مراسم جشن روز درختکاری ظهر امروز به همت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم و مشارکت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در سالن ورزشی شهدای گمنام شهرک مهدیه حوزه علمیه قم برگزار و در حاشیه این مراسم 313 اصله نهال در این شهرک توسط مردم غرس شد.

در ابتدای این مراسم مدیرعامل شهرک مهدیه حوزه علمیه قم بابیان اینکه فضای سبز این شهرک حکم ریه‌های تنفسی شهر قم را دارد، گفت: شهرک مهدیه حوزه علمیه قم می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر مناطق شهر مقدس قم باشد.

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری مدیر اجرایی امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه درختکاری به‌عنوان یکی از امور مهم مورد تأکید اسلام قرار گرفته است، تصریح کرد: اگر با دشمنان اسلام و استکبار جهانی مخالف باشیم و در راستای تحقق اهداف مورد نظر اسلام حرکت کنیم، هر چند افراد نفوذی در بخش‌های مختلف نظام نفوذ کنند اما باز هم پیروزی ما قطعی خواهد بود.

محمدتقی سجادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم نیز به‌عنوان دیگر سخنران این مراسم با تاکید بر اینکه در استان قم 14 هزار هکتار جنگل‌ داریم، گفت: در شرایط کنونی که 40 درصد مساحت استان قم به سمت بیابانی شدن حرکت می‌کند هزار و 300 هکتار پارک جنگلی در نقاط مختلف کاشته شده است و کمتر از 10 درصد مساحت مستعد بیابان شدن را مورد پوشش فضای سبز قرار داده‌ایم اما قرار نیست همه فضای سبز مورد نیاز استان را فقط با تکیه بر اعتبارات دولتی ایجاد کنیم.

در ادامه این مراسم یونس عالی‌پور معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم نیز طی سخنانی با بیان اینکه وجود 400 هزار هکتار مساحت مستعد بیابان شدن در استان قم یک فاجعه است، مطرح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا جوانان و نوجوانان در راستای افزایش فضای سبز و درختکاری مشارکت داشته باشند و بتوانیم به تعداد کارمندان دستگاه‌های اجرایی، مدیران، طلاب، خانواده‌های آن‌ها و همه شهروندان در قم درخت بکاریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صمصام‌الدین قوامی امام جمعه پردیسان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین معرفت رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم، سید حسن رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم و جمعی از طلاب و آحاد مردم شهیدپرور استان نیز از جمله مهمانان این مراسم بودند.

بر اساس این گزارش، اجرای گروه سرود، اهدا تصویر درخت دو هزار و 500 ساله سرو ابر کوه به پدر شهید مهدی ایمانی از شهدای مدافع حرم و خادم رسمی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و کاشت درخت به یاد این شهید بزرگوار از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchwzn-.23nzzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما