پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 61225
منبع : خبرگزاری فارس
امام جمعه پردیسان:

آموزه‌های دینی اسلام بر بیابان‌زدایی تاکید دارد

قم نيوز : امام جمعه پردیسان گفت: متاسفانه آمار نشان می‌دهد که امروزه جمهوری اسلامی به سمت بیابان‌زایی درحال حرکت است درحالی‌که آموزه‌های دینی اسلام و نظام اسلامی بر بیابان‌زدایی تاکید دارد.
آموزه‌های دینی اسلام بر بیابان‌زدایی تاکید دارد
آموزه‌های دینی اسلام بر بیابان‌زدایی تاکید دارد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین سید صمصام‌الدین قوامی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه و روحانیون مستقر در بخش‌های استان قم که در سالن جلسات اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان برگزار شد، با بیان اینکه روحانیون باید از تریبون‌ها و منبرهای خود برای آگاه‌سازی مردم نسبت به اهمیت حفظ منابع طبیعی استفاده کنند، عنوان کرد: یکی از مختصات یک جامعه ایده‌آل رسیدن به سرسبزی محیط زیست و آبادانی است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر نمادهای بهشت مواردی است که منابع طبیعی در این دنیا به حفظ آن‌ها می‌پردازد، اظهار کرد: متاسفانه آمار نشان می‌دهد که امروزه جمهوری اسلامی به سمت بیابان‌زایی درحال حرکت است درحالی‌که آموزه‌های دینی اسلام و نظام اسلامی بر بیابان‌زدایی تاکید دارد.

امام جمعه پردیسان با تاکید بر لزوم انسجام ائمه جمعه و روحانیون بخش‌های مختلف استان قم خاطرنشان کرد: اگر ائمه جمعه و جماعات با یکدیگر هماهنگ باشند و از ظرفیت‌های مردم استفاده کنند می‌توانیم نمونه کوچکی از بهشتی که خداوند به مؤمنان بشارت داده است را در دنیای خاکی پیاده‌سازی کنیم.

وی به برخی از روایات و احادیث دینی در مورد اهمیت حفظ منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: افرادی که در راستای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کوشا باشند علاوه بر اینکه در دنیا از اثرات مثبت دنیایی کار خود بهره‌مند می‌شوند در آخرت نیز اجرا معنوی ویژه برای آن‌ها درنظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcft0dv.w6dy0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما