يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۱
کد مطلب : 61336
منبع : خبرگزاری فارس
شهردار منطقه پنج قم خبر داد

توسعه 15 هکتاری فضای سبز جنگلی منطقه 5

قم نيوز : شهردار منطقه پنج قم از برنامه ریزی و اجرای عمليات توسعه جنگلي به مساحت 15 هكتار از ابتدای ديماه تا خرداد ماه 97 خبر داد.
توسعه 15 هکتاری فضای سبز جنگلی منطقه 5
توسعه 15 هکتاری فضای سبز جنگلی منطقه 5
به گزارش قم نیوز احمد ترکمن با بیان اینکه این منطقه هم اکنون دارای 25 بوستان است اظهار کرد: از این تعداد هشت بوستان طی دو سال گذشته احداث شده که این امر نشاط و شادابی روحیه شهروندان و زائران را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز منطقه با تلاش شبانه روزی از 3.64 به 6.55  متر مربع رسیده و با توجه به برنامه دراز مدت امیدواریم این سرانه به بیش از 10 مترمربع برسد.

ترکمن با اشاره به اقدامات هفته درختکاری گفت: توزیع بیش از 2 هزار و 700 گل کاغذی، 2 هزار و 500 گل یاس، 500 نهال درخت انگور و 700 نهال توت بارده در این هفته انجام می‌شود و همچنین  100 نهال در بوستان آفتاب توسط پرسنل شهرداری منطقه در روز درختکاری کاشته شد.

وی با بیان اینکه اقدامات ویژه استقبال از بهار در دستور کار قرار گرفته است گفت: جوان‌سازی گیاهان موجود در رفیوژ وسط خیابان‌های شهید دل آذر، محلاتی، بهاءالدینی و...  از 20 بهمن تا اول اسفند امسال انجام شده است.

ترکمن یادآور شد: هرس فرم درختان به ویژه توت‌های کاکوزا، آماده‌‌سازی شامل کوددهی و گلگاری در میادین، بلوارها و بوستان‌های سطح منطقه از 10 تا 28 اسفند در دستور کار بوده است.

وی درختکاری در معابر اصلی ، پاکسازی، جمع‌آوری ضایعات و تکمیل درختکاری و آبرسانی در کمربندی امام علی، نظافت و شست‌وشوی مبلمان شهری و رنگ‌آمیزی وسایل بازی و آبنماها را از دیگر اقدامات ذکر کرد.

وی تصریح کرد: آماده‌سازی غرفه توزیع نهال و هماهنگی با سازمان پارک‌ها در زمینه تحویل گل و گیاه مورد نیاز برای توزیع بین همشهریان که در میدان ولی عصر واقع است؛ از 10 اسفند امسال انجام شده و شروع عملیات توسعه جنگلی منطقه به مساحت 15 هکتار از اول دی امسال تا اول خرداد 97 برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciqpaq.t1azp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما