يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : 61349
منبع : خبرگزاری مهر
حجت الاسلام رفیعی:

حوزه علمیه برای چالش‌های موجود در خانواده راهکار ارائه دهد

قم نيوز : عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: حوزه علمیه باید برای چالش‌های موجود در خانواده فکر کند و راهکار دهد و تنها نوشتن کتاب، مقاله و همایش کافی نیست.
حوزه علمیه برای چالش‌های موجود در خانواده راهکار ارائه دهد
حوزه علمیه برای چالش‌های موجود در خانواده راهکار ارائه دهد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام ناصر رفیعی شامگاه شنبه در همایش فاطمی که با حضور جمعی از طلاب و خانواده‌های ایشان در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، گفت: در جامعه امروز در موضوع خانواده با چهار مشکل اساسی رو به رو هستیم.

وی افزود: مشکل اول تشکیل خانواده است که امروز دچار آسیب جدی شده است و حتی میان فرزندان خانواده‌های ثروتمند هم بسیار دیده می‌شود.

این کارشناس مسائل دینی بعد از تشکیل خانواده، تحکیم آن را از موضوع‌های مهم دیگری دانست و تصریح کرد: باید روی این موضوع کار شود تا آمار طلاق کاهش یابد؛ تربیت فرزند نیز از موضوعات حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: حوزه‌های علمیه باید روی این چالش‌های موجود فکر کنند و تنها نوشتن کتاب، مقاله و همایش کافی نیست و باید راهکار ارائه دهند.

والدین مفاهیم دینی را به فرزندان آموزش دهند

حجت الاسلام رفیعی رعایت اصل معنویت را به عنوان یکی از راهکارهای صمیمی شدن خانواده‌ها و پایین آوردن آمار طلاق دانست و گفت: اصل معنویت یعنی توجه به بایدها و نبایدهای دینی؛ والدین مفاهیم دینی را به فرزندان خود آموزش دهند.

وی ابراز دوستی و محبت، صبر و بردباری، حس تقدیر و سازگاری را از دیگر موارد تأثیرگذار در تحکیم خانواده برشمرد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در پایان به برخی ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: سه طایفه از زنان عذاب و فشار قبر ندارند و در قیامت هم با حضرت فاطمه(س) محشور می‌شوند که عبارت‌ هستند از: زنی که با فقر و تنگدستی شوهر خود بسازد و توقع بیجا از او نداشته باشد، زنی که با تندی و بداخلاقی شوهر خود صبر کند و بردباری خود را از دست ندهد و زنی که برای رضای خدا مهریه خود را به شوهر ببخشد.


انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcco1qe.2bqs08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما