پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : 61584
منبع : خبرگزاری فارس
ایمن السادات موسوی نژاد

در جستجوی جای پارک

قم نيوز : كمبود جاي پارك از جمله معضلاتي است كه در مكان‌هاي پرتردد و مراكز خريد وجود دارد كه در اين بخش رانندگان مجبور به پارك مقابل منازل يا پارك دوبل هستند كه بر مشكلات ترافيكي دامن مي‌زند.
در جستجوی جای پارک
در جستجوی جای پارک
قم نیوز ـ ایمن سادات موسوی‌نژاد: «پارک = پنچری» تابلویی که امروز بیشتر رانندگان برای پارک خودروی خود با آن مواجه می‌شوند. معضل پارک خودرو در اغلب خیابان‌های شلوغ و پرتردد قم وجود دارد به طوریکه رانندگان برای پیدا کردن جای پارک مجبور هستند کوچه‌های باریک و اغلب خیابان‌های سطح شهر را جست‌وجو کنند.

افزایش مجتمع‌های تجاری و مغازه‌ها در خیابان‌ها تشدید معضل جای پارک را به همراه دارد زیرا اغلب این مجتمع‌ها از پارکینگ محروم هستند و یا اگر در زمان ساخت پارکینگی هم داشته اند اکنون کاربری آن را تغییر داده اند. علاوه بر صاحبان مغازه‌های این مجتمع‌ها، مراجعه‌کنندگان نیز با کمبود پارکینگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

افزایش خودروها در داخل محیط شهری از دیگر مواردی است که رانندگان را بیش از پیش برای پیدا کردن جای پارک با مشکل مواجه می‌کند.

معضل پارک خودرو در خیابان‌های مرکزی شهر به دلیل وجود مراکز خرید و تردد خودروها بیشتر نمود دارد البته در خیابان‌هایی با عرض کم مانند خیابان شهدا اجرای پارکومتر به میزان اندک پاسخگوی مشکل کمبود پارکینگ است ولی پارک دوبل و بعضا سوبل کنار خودروهای پارک شده نشاندهنده این است که راهکار مذکور برای درمان این مشکل جوابگو نیست.

در بسیاری مواقع مغازه‌داران جلوی مغازه را برای پارک خود حفظ می‌کنند و حتی برخی اوقات بدون آنکه خودرویی پارک کنند مانع پارک خودروی دیگر می‌شوند تا جلوی دید مشتریان برای مراجعه به مغازه خود را نگیرند.

استفاده از حمل و نقل عمومی از جمله راهکارهایی است که برای حل این معضل ارائه می‌شود ولی طرح این مسئله زمانی چاره‌ساز است که اشخاصی که حمل و نقل عمومی را انتخاب می‌کنند از کیفیت خدمات رسانی رضایت داشته باشند.

لازم است مسیرهای تردد در خیابان‌های با عرض کم مانند خیابان شهدا ساماندهی و با حذف پارک حاشیه‌ای از کندی تردد خودروهای عمومی جلوگیری شود البته این امر نیز با انتقال مکان پارک خودروها به داخل پارکینگ میسر است که در این مکان پارکینگ شهید کاظمی در حال احداث است هرچند مشخص نیست که این پروژه چه زمانی به سرانجام می رسد.

با وجود پارکینگ‌های رودخانه قمرود و پارکینگ‌های موقت ابتدای خیابان‌های امام موسی صدر، ارم، آیت‌الله طالقانی، شهدا، معلم و... هنوز معضل کمبود پارکینگ در سطح شهر خودنمایی می‌کند به طوری که برخی اوقات ساکنان خیابان‌های شلوغ مجبور هستند تاوان این امر را بپردازند و پارک خودرو را مقابل منزل خود تحمل کنند.

تجویز مسکن‌های موقت برای حل مشکل کمبود پارکینگ چاره‌ساز نیست و برای حل این مشکل باید به صورت ریشه‌ای و کارشناسی مسئله را حل کرد و با جانمایی درست و احداث به موقع پارکینگ پاسخگوی نیازها بود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcdok09.yt0fj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما