شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 61673
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم مطرح کرد

بقاع متبرکه قم آماده اسکان مسافران نوروزی هستند/ آغاز طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه

قم نيوز : مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: : فراهم بودن مکان‌هایی برای اسکان در جوار بقاع امامزادگان یکی از توقعات هر ساله مسافران قم است از این رو ستاد اسکان اداره کل اوقاف و امور خیریه تشکیل شده تا از ظرفیت تمام زائرسراها و بقاع امامزادگان برای اسکان‌های مسافران استفاده شود.
بقاع متبرکه قم آماده اسکان مسافران نوروزی هستند/ آغاز طرح آرامش بهاری از 28 اسفند ماه
بقاع متبرکه قم آماده اسکان مسافران نوروزی هستند/ آغاز طرح آرامش بهاری از 28 اسفند ماه
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی در نشست خبری که ظهر امروز با حضور اهالی رسانه در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد اظهار کرد: خدمت‌رسانی ویژه به زائران در سراسر استان قم از 28 اسفند 96 تا 15 فروردین سال 97 اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود دو ماه است که ستاد «آرامش بهاری» در استان قم فعالیت خود را شروع کرده است افزود: در سال گذشته طرح «آرامش بهاری» در 30 بقعه متبرکه قم اجرا می‌شد، در سال جدید این طرح با رشدی 30 درصدی در 40 بقعه متبرکه اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: یک هزار نفر از مجموعه هیأت امنا، مبلغین و خادمین اوقاف و امور خیریه در سطح استان قم آماده استقبال از زائران و مسافران در قالب طرح آرامش بهاری در قم هستند.

حسینی اضافه کرد: 156 روحانی مسؤول دفاتر فرهنگی امامزاده‌ها و مبلغان بومی در جریان این طرح فعالیت‌های فرهنگی متنوعی انجام خواهند داد.

وی بیان کرد: خیمه‌های معرفتی با همکاری اوقاف و امور خیریه  و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و سایر متولیان مراکز متبرکه، در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران و همچنین برخی دیگر از مکان‌های متبرکه مانند کوه خضر(ع)، مجموعه مزار شیخان، امامزاده ابراهیم(ع)، امامزاده جعفر(ع)، مسجد اهل‌بیت(ع) و تعدادی از بقاع امامزادگان بخش کهک و خلجستان بر پا می‌شود و خدمات ارزنده‌ای به زائران این بقاع ارائه می‌دهد.

وی افزود: خیمه‎های معرفت شامل غرفه‌های مختلفی مانند مشاوره، کودک و نوجوان، احکام، چند رسانه‌ای، ترویج وقف، ترویج فعالیت‌های قرآنی، غرفه ترویج حجاب و عفاف، غرفه شهید و شهادت و غرفه اقتصاد مقاومتی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی از دیگر برنامه‌هایی است که در سطح قم با همکاری مجموعه شهرداری اجرا می‌شود؛ نقشه مکان‌یابی بقاع امامزادگان نیز از دیگر خدماتی است که ارائه می‌شود.

حسینی برگزاری مراسم ویژه تحویل سال و پخش پیام رهبر معظم انقلاب به صورت زنده را از دیگر خدمات فرهنگی اوقاف در ایام عید برشمرد و گفت: فراهم بودن مکان‌هایی برای اسکان در جوار بقاع امامزادگان یکی از توقعات هر ساله مسافران قم است از این رو ستاد اسکان اداره کل اوقاف و امور خیریه تشکیل شده و از ظرفیت تمام زائرسراها و بقاع امامزادگان برای اسکان‌های مسافران به ویژه در مواقع اضطرار استفاده می‌شود.

وی ادامه ادامه داد: تلاش بر این است بقاع امامزادگانی که در مسیر تردد مسافران هستند به صورت شبانه‌روزی آماده استقبال از مسافران باشند و خدمات مختلف فرهنگی و رفاهی به آنان ارائه کنند.

انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdcc1eqe.2bqsm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما