جمعه ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : 62034
منبع : خبرگزاری فارس
در 3 رده سني صورت مي‌گيرد

آماده‌سازي كاراته‌كاهاي قم براي اعزام به پيكارهاي آسيايي 2018

قم نيوز : كاراته‌كاهاي استان قم با درخشش در انتخابي تيم‌هاي ملي نوجوانان، اميد و بزرگسالان ايران خود را براي حضور موفق در مسابقات قهرماني آسيا آماده مي‌كنند.
آماده‌سازي كاراته‌كاهاي قم براي اعزام به پيكارهاي آسيايي 2018
آماده‌سازي كاراته‌كاهاي قم براي اعزام به پيكارهاي آسيايي 2018
به گزارش قم نیوز پیکارهای انتخابی تیم‌های ملی رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان پیش از آغاز تعطیلات سال جدید طبق برنامه‌ریزی فدراسیون کاراته به انجام رسید و استان قم به غیر از رده سنی جوانان در سایر رده‌ها موفق به کسب سهمیه شد.

در آخرین مرحله پیکارهای انتخابی تیم ملی کاراته نوجوانان ایران در سالن شهید کبکانیان تهران ترکیب تیم اعزامی به رقابت‌های 2018 قهرمانی آسیا در حالی مشخص شود که قم در سه وزن منهای 57، 63 و 70 کیلوگرم سه فینالیست و بخت کسب سهمیه تیم ملی نوجوانان را داشت اما در نهایت موفق به کسب یک سهمیه آسیا شد.

رقابت‌های انتخابی تیم ملی نوجوانان در اوزان منهای 57، 63، 70 و به اضافه 70 کیلوگرم به انجام رسید و در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم حسین خدری از استان قم با کسب پنج پیروزی از ۹ بازی به عنوان نفر اول این وزن برای اعزام به پیکارهای قهرمانی آسیا انتخاب شد.

اما در وزن منهای ۶۳ کیلوگرم مرتضی نعمتی ملی‌پوش کاراته قم نتیجه سه مسابقه را به عرفان داودی از همدان واگذار کرد و از کسب سهمیه آسیا بازماند، ضمن اینکه در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم امیرحسین گل‌بهار دیگر نماینده استان قم با دو باخت برابر کامران بصیری از مرکزی به سهمیه آسیا نرسید.

در حالی که قم از پیکارهای انتخابی تیم ملی جوانان به هیچ سهمیه‌ای نرسید، با برگزاری رقابت‌های گزینشی تیم ملی امید و بزرگسالان به میزبانی سالن شهید کبکانیان تهران، دو سهمیه حضور در اردوی تیم ملی نیز نصیب کاراته استان قم شد، سهمیه‌هایی که محمد شایگان و حمیدرضا نجاتی کسب کردند.

در حالی که رقابت‌های انتخابی تیم ملی بزرگسالان در اوزان منهای 55، 60، 67، 75، 84 و به اضافه 84 کیلوگرم به انجام رسید، در وزن منهای 60 کیلوگرم محمد شایگان از قم با کسب 6 پیروزی و قبول دو باخت به نخستین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم‌ ملی راه پیدا کرد.

در انتخابی تیم ملی امید نیز که کاراته‌کاهای اوزان منهای 60، 67، 75، 84 و به اضافه 84 کیلوگرم با یکدیگر پیکار کردند، در وزن منهای ۸۴ کیلوگرم حمیدرضا نجاتی از قم با کسب دو پیروزی به عنوان کاراته‌کای برتر شناخته شد تا در آستانه یک اعزام آسیایی دیگر قرار بگیرد.

این سهمیه‌ها در حالی نصیب کاراته‌کاهای استان قم شد که امیر مهدی‌زاده ستاره درخشان این رشته به عنوان دارنده دو طلا و یک برنز مسابقات جهانی، دو طلا و یک برنز پیکارهای آسیایی، طلای دانشجویان جهان، طلای بازی‌های آسیایی و ... پیش از این برای حضور در اردوی تیم ملی بزرگسالان انتخاب شده است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcee78p.jh8wxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما