پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : 6214
انواری عنوان کرد:

ایجاد 300 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست کمیته امداد امام خمینی گفت: به منظور صیانت از نهاد خانواده و اتکا به کار و تلاش، ایجاد 300هزار فرصت شغلی در کشور مورد توجه کمیته امداد امام خمینی قرار گرفته است.
ایجاد 300 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد
به گزارش قم نیوز، حسین انواری امروز در نشستی با حضور خبرنگاران با اشاره به اینکه سال جاری با عنوان حمایت از کار و سرمایه ملی نامگذاری شده است، گفت: با توجه به اینکه سال جدید مزین به سال تولید ملی است باید با برنامه‌ریزی مناسبی گام‌های مهمی در راستای هدایت این شعار در کشور برداشته شود.

وی افزود: در راستای ارتقای وضعیت اقتصادی خانواده‌های نیازمند، سرمایه‌گذاری‌های خوبی در زمینه توانمندسازی خانواده در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن‌ها انجام شده است.

انواری ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی قادر به رفع تمام نیازها و مشکلات مددجویان نیست بلکه می‌تواند زمینه‌های مناسبی را برای رفع مشکل توسط خود آن‌ها در جامعه فراهم سازد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی اظهار داشت: هدف کمیته امداد امام خمینی جهت‌گیری به سمت خودکفایی خانواده‌های زیر پوشش به خصوص زنان سرپرست خانوار است تا بتواند فرهنگ مستمری‌بگیری را به فرهنگ توانمندسازی کاری خانواده‌ها تبدیل کند.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی وضعیت و چگونگی قرار گرفتن افراد زیر پوشش کمیته امداد که چهار و نیم میلیون نفر هستند، بیش از صد هزار خانوار در این پالایش از دریافت مستمری معاف شده‌اند.

کمیته امداد امام خمینی مسیری برای خود کفایی خانواده
انواری شناسایی مراجع مردم را مهم و تاثیرگذار دانست و اضافه کرد: با شناسایی دغدغه‌های خانواده‌های محروم توانسته‌ایم گام موثری را در راستای بهبود وضعیت اقتصادی آن‌ها برداریم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی  ابراز داشت: ما در جامعه تولیدکننده فقر نیستیم بلکه مانعی برای جلوگیری از ریزش آن در جامعه هستیم.

وی اذعان کرد: کمیته امداد امام خمینی  فعالیت‌های خوبی در زمینه تامین جهیزیه دختران و همچنین دوره‌های مهارت آموزی ازدواج به ویژه در روستاها را برای دختران زیر پوشش این کمیته انجام داده است.

انواری با بیان اینکه بروز یک درد و بیماری در هر خانواده‌ای نظام معمولی آن را دگرگون می‌سازد، گفت: برخی از محرومین و بیماران به دلیل عدم توانایی انجام کار دچار ناراحتی و دغدغه‌های روانی می‌شوند که این ناراحتی‌ها گاهی به صورت بیماری جسمی در فرد ظاهر می‌شود که باید با ریشه‌یابی شرایط مناسبی را در راستای رفع مشکل و کاهش فشارهای روانی آنان در منزل فراهم سازیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اشتغال افراد نیازمند اذعان داشت: برای ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی با اعتبار بانکی بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیون تومان در کشور برنامه‌ریزی انجام شده است که از این تعداد ۲۷۰ فرصت شغلی به منظور صیانت از نهاد خانواده و اتکا خانواده به کار و تلاش در بانک‌ها تعریف شده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی ابراز داشت:‌ کمیته امداد امام خمینی  به دنبال ثبات و تحکیم خانواده‌ها در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی است که به این منظور سلایق مختلف در افزایش تولید را معرفی و برای نزدیک کردن فعالیت‌های تولیدی آنان به بازار فروش، مرکز بازرگانی را در کمیته امداد تشکیل داده تا علاوه بر حفظ چرخه تولید و کار خانواده‌ها فعالیت‌های تولیدی آنان را به فروش رساند.

انواری با اشاره به اهمیت مسکن خانواده‌های محروم و زیر پوشش یادآور شد:‌ در زمینه فراهم کردن مسکن فعالیت‌های خوبی از جمله خرید بیش از ۳۰۰ مسکن، تعمیر و مقاوم‌سازی برای ۸ هزار روستایی توسط کمیته امداد امام خمینی در کشور صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه توزیع یارانه‌ها تاثیر مثبتی در روند اقتصادی خانواده‌ها داشته است از افرادی که خدمات نوپایی در زمینه اشتغال سالم در جامعه فراهم سازند در راستای قوام و پایداری خانواده‌ها حمایت می‌کنیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی افزود: به منظور رسیدن به خودباوری، توانمندی فکری، اعتقادی، اخلاقی و روانی خانواده‌ها بیش از ۷۰۰ مشاور دینی در سراسر کشور خدمات فرهنگی را متناسب با شرایط خاص خانواده‌ها در حوزه درمان و سختی‌های ناشی از بیماری فکری در خانواده پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdce.z8pbjh8we9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما