پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : 62254
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

مسابقات قرآنی طلاب جهان اسلام در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به شرکت ۸۳ کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از برگزاری مسابقات بین‌المللی طلاب جهان اسلام در قم خبر داد.
مسابقات قرآنی طلاب جهان اسلام در قم برگزار می‌شود
مسابقات قرآنی طلاب جهان اسلام در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علی محمدی ظهر پنجشنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی از برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات اواخر فروردین‌ماه امسال برگزار می‌شود و ۸۳ کشور نیز برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری همزمان مسابقه بین‌المللی در ۵ بخش خبر داد و افزود: این موضوع تا به امروز در بین کشورهای اسلامی بی‌نظیر است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی طلاب جهان اسلام در حوزه علمیه قم تصریح کرد: ۴۴ کشور امسال برای حضور در این مسابقات نیز اعلام آمادگی کردند.

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر رعایت الزامات شرعی در برگزاری مسابقات بانوان، عنوان کرد: مسابقات روشندلان نیز امسال با حضور ۳۰۰ مهمان خارجی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از افزوده شدن رشته‌های تفسیر و خطابات قرآنی در مسابقات طلاب هم خبر داد و گفت: تا به امروز در این زمینه ۱۱۵ مقاله به دبیرخانه ارسال شده است.

وی با اشاره به همایش پژوهش‌های قرآنی زمان برگزاری این همایش را از ۲۸ تا ۳۰ فروردین‌ماه در قم اعلام کرد و گفت: در طول سال بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن اوقاف شرکت می‌کنند که از بین هزار نفر منتخب کشوری ۱۰ نفر به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر برنامه اوقاف برای تربیت یک میلیون حافظ در ۵ سال افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که دستور دادند که باید ۱۰ میلیون حافظ داشته باشیم این تعهد در سازمان اوقاف ایجاد شد که در این زمینه حرکت روبه جلویی صورت بگیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از ثبت نام ۲ میلیون نفر ظرف ۶ سال در سامانه اوقاف خبر داد و گفت: بیش از یک میلیون نفر نیز در مسابقات اوقاف حضور پیدا کردند و طرح حفظ شبانه‌روزی قرآن نیز در ۱۰ مرکز اجرایی شده و ۲۰۰ نفر به شکل شبانه‌روزی آموزش حفظ قرآن می‌بینند.

وی به اجرای طرح آرامش بهاری نیز اشاره‌ای کرد و تصریح کرد: امسال این طرح در ۲۷۰۰ بقعه اجرا و بیش از ۳۵۰۰ مبلغ به کشور اعزام شدند که نتایج بسیار خوبی هم به همراه داشته است و ۴۵ هزار بار زائر در امامزادگان حضور یافتند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdci5raq.t1arw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما