جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : 62294
منبع : خبرگزاری مهر
معاون استاندار قم:

گردشگری سلامت نرخ بیکاری در قم را کاهش می‌دهد

قم نيوز : معاون عمرانی استاندار قم معتقد است رونق گردشگری سلامت در قم موجب کاهش نرخ بیکاری در این استان خواهد بود.
گردشگری سلامت نرخ بیکاری در قم را کاهش می‌دهد
گردشگری سلامت نرخ بیکاری در قم را کاهش می‌دهد
به گزارش قم نیوز محسن بهشتی ظهر پنج‌شنبه در حاشیه بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شهرک سلامت و بیمارستان هزار تخت خوابی قم با اشاره به اینکه هدف‌گذاری توسعه تخت‌های بیمارستانی، گردشگری سلامت در قم است اظهار کرد: این موضوع می‌تواند موجب کاهش نرخ بیکاری ۱۲ درصدی قم شود.

وی با تأکید بر اینکه قم یک شهر خدماتی است، اظهار کرد: از نظر خدمات کمبودی برای گردشگری سلامت نداریم و هتل‌های قم ظرفیت پذیرایی از گردشگران را خواهند داشت.

معاون استاندار قم با اشاره به اینکه برای بیمارستان هزار تخت خوابی دو هتل پیش بینی شده است، گفت: برای احداث این بیمارستان صد هکتار زمین در اختیار بخش خصوصی قرار داده شده که یک هتل چهار ستاره و یک هتل پنج ستاره در آن ساخته خواهد شد.

قم پایلوت گردشگری سلامت

وی معتقد است اگر شهر قم پایلوت گردشگری درمانی در کشور شود سرمایه‌گذاری‌های بعدی سمت و سو پیدا می‌کند.

بهشتی با اشاره به اینکه بلوار پیامبر اعظم(ص) ظرفیت ۲۷ هزار تخت اقامتی را دارد، اضافه کرد: بلوار آیت‌الله بروجردی هم هر چند خارج از محدوده است اما ظرفیت بسیار خوبی برای کمبودهای شهر دارد.

وی با اشاره به اینکه در صورت احداث بیمارستان‌های نیمه کاره تعداد کل تخت‌های درمانی در استان قم به ۳ هزار و ۲۰۰ تخت خواهد رسید، ادامه داد: بیشتر این تخت‌ها نیاز مردم قم را تأمین می‌کند هزار تخت هم ظرفیت گردشگری درمانی را خواهد داشت که ما امکان پذیرایی از این گردشگران را در بخش‌های اقامتی موجود داریم.  

تغییر طرح تفصیلی مطابق نیازهای شهر

معاون استاندار قم اظهار کرد: برای بهره برداری از بیمارستان‌ها باید ابتدا به مردم شهر فکر کنیم و اگر ظرفیتی بیشتر از خدمات به مجاورین داشته باشیم٬ قطعا به سمت گردشگری سلامت خواهد رفت.

وی با بیان اینکه از آنجا که شهر قم همیشه بین راهی و خدماتی بوده مردم ما کار خدماتی را بلد هستند، گفت: برنامه‌ریزی ما در قالب تعیین کاربری‌های طرح تفصیلی صورت گرفته که در صورت تغییر نیازها امکان تغییر آن هم وجود دارد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc0iqe.2bqio8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما