دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : 62408
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد

بالا بودن سود بانکی مانع کاهش هزینه تمام شده تولید کالا

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: نرخ سود 18 درصدی تسهیلات بانکی برای بخش تولید یک آسیب است، واحد تولیدی با این نرخ سود بانکی نمی‌تواند قیمت تمام شده محصولات خود را کاهش دهد.
بالا بودن سود بانکی مانع کاهش هزینه تمام شده تولید کالا
بالا بودن سود بانکی مانع کاهش هزینه تمام شده تولید کالا
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی با اشاره به مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: مصوبات این ستاد در حکم قانون است و اگر دستگاه یا بانکی، مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را اجرا نکند، باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: شعار امسال حمایت از تولید کالای داخلی است، تولیدکنندگان در این راستا باید به دنبال جلب نظر مصرف کنندگان در زمینه کیفیت و قیمت کالاها باشند، دولت هم باید شرایطی را برای واحدهای تولیدی کشورمان فراهم کند تا بتوانند با تولیدکنندگان خارجی رقابت کنند، همچنین مقابله با ورود کالاهای خارجی به کشور وظیفه دولت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: کالای قاچاق بدون پرداخت عوارض دولتی وارد کشور می‌شود و به بخش تولید داخلی ضربه می‌زند.

سیجانی با اشاره به ضرورت حمایت از بخش تولید اظهار کرد: دولت باید به تولیدکنندگان کمک کنند تا بتوانند که هزینه تمام شده تولیدات خود را کاهش بدهند، اکنون نرخ سود 18 درصدی تسهیلات بانکی برای بخش تولید یک آسیب است، واحد تولیدی با این نرخ سود بانکی نمی‌تواند قیمت تمام شده محصولات خود را کاهش دهد.

وی ادامه داد: ماشین آلات برخی از واحدهای تولیدی استان قم فرسوده است و باید برای نوسازی این واحدها تلاش کنیم، نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی موجب افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصولات خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: ارتقاء بهره وری و کاهش ضایعات واحدهای تولیدی در استان ضروری است، مالیات بر ارزش افزوده 9 درصدی برای بخش تولید زیاد است، باید تعدیلی در این زمینه صورت بگیرد تا فشار اقتصادی بر تولیدکنندگان کاهش پیدا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلفی همچون دامپزشکی، مرکز بهداشت و محیط زیست نیروهایی را برای نظارت بر واحدهای تولیدی تحمیل می‌کنند که این مساله موجب افزایش هزینه تولید در این واحدها شده است.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcjoxem.uqe8yzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما