دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 62441
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خبر داد

ایجاد بیش از 7500 شغل در سال 96

قم نيوز : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم به تشریح آمار اشتغال در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال گذشته 7 هزار و 530 مورد اشتغال به ثبت‌ رسیده است و از آن جایی که برخی از دستگاه‌ها آمار خود را ثبت نکرده‌اند.
ایجاد بیش از 7500 شغل در سال 96
ایجاد بیش از 7500 شغل در سال 96
به گزارش قم نیوز مصطفی کاویانی در جلسه کارگروه اشتغال که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، به تبیین مصوبات این کارگروه در سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: 12 جلسه در سال گذشته برگزار کردیم که طی این جلسات 98 مصوبه تصویب شد و از این تعداد مصوبه، 86 مورد به مرحله اجرا رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم به تشریح آمار اشتغال در سال گذشته پرداخت و بیان کرد: بر اساس محاسبه آماری که توسط سامانه رصد صورت گرفت، در سال گذشته 7 هزار و 530 مورد اشتغال به ثبت‌ رسیده است و از آن جایی که برخی از دستگاه‌ها آمار خود را ثبت نکرده‌اند، میزان اشتغال در سال 1396 بیش از این تعداد بوده است.
وی به تبیین آمار بیمه‌ شدگان اجباری در استان قم پرداخت و گفت: 118 هزار و 847 نفر در سال 1395 مشمول بیمه اجباری شده‌اند و این تعداد در سال گذشته به 123 هزار و 141 نفر افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین در سال 1396 تعداد 4 هزار و 294 نفر افزایش‌ تعداد بیمه‌شدگان داشته‌ایم.
کاویانی به تشریح آمار بازنشستگان استان قم پرداخت و بیان کرد: تا دی‌ماه سال 1395  تعداد باز نشستگان استان قم ۳۲ هزار و ۲۷۳ نفر بود که این تعداد تا دی ماه سال گذشته به ۳۴ هزار و ۵۵۲ نفر افزایش پیدا کرده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اینکه ملاک ما برای احتساب میزان اشتغال تا پیش از سال ۸۲، ۱۶ ساعت در هفته بود، عنوان کرد: از سال ۸۲ به‌بعد این میزان به یک ساعت در هفته تقلیل پیدا کرده است.
وی افزود:‌ از مجموع تمام طرح‌هایی که به بانک‌ها معرفی شده است، تنها 6 میلیارد و 849 میلیون تومان داده شده است که این مبلغ در مقایسه با طرح‌های معرفی شده حدود 7 درصد است.
کاویانی با بیان اینکه سامانه بهین‌یاب دارای برخی محدودیت‌هاست که به دلیل وجود این محدودیت‌ها مشکلاتی برای اعطای تسهیلات به استان ایجاد شده است، اظهار کرد: از  پایان سال گذشته تا کنون‌ برای 121 طرحی که به بانک‌ها برای اعطای تسهیلات معرفی شد، تنها 6 مورد اعطا تسهیلات وجود داشته است که باید این آمار افزایش پیدا کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم به ارائه توضیحاتی پیرامون طرح مشاغل روستایی پرداخت و بیان کرد: طرح مشاغل روستایی از یک ماه پیش از عید نوروز شروع به کار کرد و مبلغی که برای این طرح برنامه‌ریزی شد 29 میلیارد و 200 میلیون تومان بود؛ برای مشاغل روستایی 23 طرح معرفی شده است که منجر به ایجاد 312 مورد اشتغال می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص اقدامات آن‌ها در راستای تدوین سند توسعه اشتغال استان در سال 97 توسط مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری بررسی شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgqt93.ak9xt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما