پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : 62562
منبع : خبرگزاری فارس

آيت‌الله علوي گرگاني: به كارگيري ظرفيت هنر در مسير آموزه‌هاي دين

قم نيوز : يكي از مراجع تقليد گفت: به كارگيري هنر در مسير دين سبب گشايش مسيرها مي‌شود البته اجراي هنر نيازمند تخصص و خلاقيت است.
به كارگيري ظرفيت هنر در مسير آموزه‌هاي دين
به كارگيري ظرفيت هنر در مسير آموزه‌هاي دين
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار اعضای بسیج هنرمندان استان قم اظهار کرد: باید در زمینه هنرهایی برنامه‌ریزی شود که مورد رضایت خداوند و بر اساس موازین اسلامی است.

وی با بیان اینکه امور دنیایی در تقابل دو جبهه حق و باطل است گفت: انسان در انجام امور و فعالیت‌ها باید به جوانب آن توجه داشته باشد و در مسئله هنر نیز با در نظر گیری دو جبهه حق و باطل فعالیت کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: هنری مؤثر است که رضایت الهی در آن در نظر گرفته شود و به این طریق با هدایت جامعه سعادت و پیشرفت را به همراه داشته باشد تا افراد از پاداش اخروی بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر توجه بیشتر به وضعیت هنر گفت: به دلیل تأثیر هنر رفتارهای ضد دینی در عرصه هنر بروز بیشتری در سطح  دنیا دارد که این امر زمینه انحراف انسان‌ها را فراهم می‌کند که در غرب نیز این مسئله وجود دارد.

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد: انسان باید بر اساس علم به انجام امور بپردازد زیرا اگر علم نسبت به امور وجود نداشته باشد انحراف را به همراه دارد به همین دلیل برخی اوقات انسان از روی ناآگاهی نسبت به امور منع شده جذب می‌شوند.

وی با بیان اینکه به کارگیری هنر در مسیر دین سبب گشایش مسیرها می‌شود گفت: اجرای هنر نیازمند تخصص و خلاقیت است به عنوان مثال هنر نمایش از این ظرفیت برخوردار است که اعتقادات مردم را تحکیم کند و وسیله‌ای برای هدایت آنها به سوی مسیر سعادت باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaumni.49nui15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما