سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 63092
منبع : خبرگزاری تسنیم

تصویب شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری قم

قم نيوز : در چهل و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری قم برای بومی کردن و منطبق‌سازی سرمایه‌گذاری در شهر قم تصویب شد.
تصویب شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری قم
تصویب شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری قم
به گزارش قم نیوز چهل و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم عصر امروز به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در این جلسه، عضو شورای شهر قم با اشاره به اخذ مجوز مشارکت با موسسه فرهنگی قرآن و عترت تبیان قم در احداث و راه‌اندازی شهربازی معارفی دریکی از بلوک‌های بلوار پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: این توافقنامه  به شرطی با این موسسه منعقدشده که شهرداری بر مالکیت معنوی این مجموعه نظارت داشته و مالکیت معنوی خود را حفظ کند و از مزایای سود 10 درصدی از سود بلیت‌فروشی استفاده  و بهره‌مند شود.

مجید اخوان با بیان راه‌اندازی شهربازی جدیدی در شهر قم افزود: قرارداد این مجموعه با  شهربازی 108 ماه بوده که بیش از 6 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای آن در نظر گرفته‌شده که به‌صورت امانت در اختیار این مجموعه قرار داده می‌شود.

وی ادامه داد:  شهرداری قم می‌تواند در برند این مجموعه سهیم شده و از فعالیت‌ها و توفیقات این مجموعه استفاده کند، شهرداری قم در احداث و بهره‌برداری از این  شهربازی در 9 سال نخست نباید مباحث اقتصادی و مالی را در نظر گیرد.

عضو شورای شهر قم بابیان لایحه شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری قم تأکید کرد: باید طبق این شیوه‌نامه فرآیند معاملات و نحوه انجام فراخوان‌های لازم در نظر گرفته شود این شیوه بر مبنای ماده 35 شهرداری تنظیم‌شده است.

اخوان عنوان کرد: در این شیوه‌نامه سعی شده تا بومی‌سازی و منطبق سازی‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در شهر قم در نظر گرفته‌شده و بسترسازی‌های لازم در زمینهٔ سرمایه‌گذاری را به وجود آورد، تعریف مدل‌های مختلف سرمایه‌گذاری، آورده‌های سرمایه‌گذار، شهرداری و غیره از مهم‌ترین اموری بوده که در این شیوه‌نامه در نظر گرفته‌شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه این جلسه، با انتقاد از نحوه تنظیم شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری ابراز کرد: قرار گرفتن قائم‌مقام شهردار در رأس هیئت‌امنای این تشکیلات سبب می‌شود تا نظرات کارشناسی در این زمینه راه به‌جایی نبرد، چراکه جایگاه اداری و تشکیلاتی معاون شهردار می‌تواند نظرات مربوطه را بی‌اثر کند.

زین‌العابدین قراچورلو گفت: باید سطح کمیته کارشناسی در شیوه‌نامه مربوطه به‌درستی سنجیده شود و در این زمینه صرفاً به نظرات کارشناسی عمل شده و کارها به نحوی به‌پیش نرود که نظرات معاون یا مدیر یک سازمان اراده کارشناسان را خنثی کند.

وی تأکید کرد: در مباحث تملکی باید اولویت‌های موردنظر در کمسیون ماده 24 به‌درستی سنجیده شود متأسفانه روال اولویت‌بندی در کمسیون ماده 24 تملکات در ماه‌های اخیر به‌صورت مستمر به‌هم‌ریخته شده است.

همچنین در چهل و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم مجموعاً شش لایحه مورد برسی قرار گرفت که از این‌بین لایحه اخذ مجوز مشارکت با موسسه فرهنگی قرآن و عترت تبیان قم در احداث و راه‌اندازی شهربازی معارفی دریکی از بلوک‌های بلوار پیامبر اکرم(ص) و  شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری قم مهم‌ترین مصوباتی بودند که پس از بررسی در صحن علنی شورای اسلامی شهر قم بارأی اکثریت اعضای حاضر مصوب شد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcj8yem.uqethzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما