جمعه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب : 63240
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی مطرح کرد

تأسی جوانان به حضرت علی اکبر(ع) در زمینه ولایتمداری

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضرت علی اکبر(ع) در زمینه ولايتمداري، مبارزه با باطل، روشنگري حقایق و كمالات انساني در نقطه اوج بودند بنابراین الگوي مناسبی برای جوانان در زمینه ولايتمداري هستند.
تأسی جوانان به حضرت علی اکبر(ع) در زمینه ولایتمداری
تأسی جوانان به حضرت علی اکبر(ع) در زمینه ولایتمداری
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمود رجبی امروز ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) اظهار کرد: حضرت علی اکبر(ع) شبیه‌ترین انسان‌ها در کمالات انسانی، معنوی، خلقت، آفرینش و سخنوری به پیامبر  اکرم(ص) بودند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) الگوی همه انسان‌ها در ابعاد مختلف مانند هدایت، مبارزه با ستمگران و دل نگرانی نسبت به مشکلات مردم، جامعه و هدایت آنها به راه سعادت دنیا و آخرت بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شباهت حضرت علی اکبر(ع) به پیامبر اکرم(ص) گفت: شباهت حضرت به رسول خدا(ص) به این معنا است که حضرت در کمالات انسانی، زمینه‌های فردی و اجتماعی در نقطه اوج بودند همچنین در زمینه روشنگری و هدایت انسان‌ها بهترین بیان را داشتند.

وی عنوان کرد: حضرت علی اکبر(ع) از نظر معرفتی در مرتبه بالا قرار داشتند و از نظر فداکاری، هدایت انسان‌ها و مبارزه با ظلم برجسته بودند به طوری که کشته شدن در راه خدا را سخت نمی‌دانستند بنابراین در زمینه مبارزه با دشمنان بشریت و حق اینگونه آمادگی داشتند.

رجبی پشتیبانی از ولایت را از دیگر ویژگی‌های حضرت علی اکبر(ع) ذکر کرد و افزود: حضرت در کربلا با کمال رشادت به میدان آمدند و به اندازه‌ای جایگاه والایی در پشتیبانی از ولایت داشتند که امام حسین(ع) با شهادت ایشان احساس تنهایی کردند.

وی یادآور شد: حضرت علی اکبر(ع) در زمینه ولایتمداری، مبارزه با باطل، روشنگری حقایق و کمالات انسانی در نقطه اوج بودند بنابراین الگوی مناسبی برای جوانان در دوران کنونی هستند تا ولایتمداری را از ایشان بیاموزند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdce7w8p.jh8xei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما