شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۲۲
کد مطلب : 63267
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل بهزیستی استان قم خبر داد

آغاز فعالیت آزمایشی سامانه تصمیم در قم

قم نيوز : مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: فعالیت سامانه تصمیم به صورت آزمایشی در استان آغاز شده است و اکنون زوجین متقاضی طلاق در استان قم می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند .
آغاز فعالیت آزمایشی سامانه تصمیم در قم
آغاز فعالیت آزمایشی سامانه تصمیم در قم
به گزارش قم نیوز رضا سلیقه با اشاره به آغاز فعالیت سامانه تصمیم در استان قم اظهار کرد: فعالیت این سامانه به صورت آزمایشی در استان آغاز شده است، یک شورای مشورتی از مدیران دادگستری و بهزیستی را برای سامانه تصمیم در قم تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک دادگستری استان قم به دفاتر قضایی در این استان ابلاغ خواهد کرد که پرونده‌های طلاق به دادگاه خانواده ارسال نشود و متقاضیان طلاق برای پیگیری پرونده خود در سامانه تصمیم ثبت نام کنند، احتمالا زمان ابلاغ این بخشنامه در اردیبهشت ماه خواهد بود.

مدیرکل دادگستری استان قم افزود: شروع آزمایشی فعالیت سامانه تصمیم در استان برای شناسایی موانع و مشکلات و برطرف کردن آن‌ها است، البته اکنون زوجین متقاضی طلاق در استان قم می‌توانند هم در سامانه تصمیم ثبت نام کنند و هم از طریق دفاتر قضایی دادخواست طلاق بدهند.

سلیقه با اشاره به روند کنونی مشاوره برای زوجین متقاضی طلاق در استان قم اظهار کرد: هم اکنون یک گروه برای مشاوره این زوجین در دادگاه خانواده مستقر هستند که قضات زوجین متقاضی طلاق را به این گروه ارجاع می‌دهند و آن‌ها توانستند که حدود 20 درصد از زوجین متقاضی طلاق را از این کار منصرف کنند.

وی ادامه داد: با آغاز رسمی سامانه تصمیم در استان قم، فعالیت گروه مشاوره سازمان بهزیستی استان قم در دادگاه خانواده خاتمه پیدا می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: برای ایجاد یک مرکز مشاوره پیش از ازدواج در استان توافق شده است که فعالیت آن در آینده نزدیک شروع می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمار طلاق در استان قم در سال 96 نسبت به سال پیش از آن کاهش داشت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd5x09.yt0s96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما