شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 63316
منبع : خبرگزاری فارس
19 تا 25 ارديبهشت امسال

هفته فرهنگي ـ اقتصادي قم در لبنان برگزار مي‌شود

قم نيوز : دبير هفته فرهنگي اقتصادي قم در لبنان از برگزاري هفته فرهنگي ـ اقتصادي قم از 19 تا 25 ارديبهشت امسال در شهر نبطيه لبنان خبر داد.
هفته فرهنگي ـ اقتصادي قم در لبنان برگزار مي‌شود
هفته فرهنگي ـ اقتصادي قم در لبنان برگزار مي‌شود
به گزارش قم نیوز هادی صالحی عارف ظهر امروز در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: اصل این رویداد دو سال گذشته از سوی رایزن جمهوری اسلامی در لبنان پیشنهاد شد و به طور مکرر پیگیری شد تا ظرفیت‌های قم در لبنان معرفی و زمینه ایجاد ارتباط مستمر و دو سویه برقرار شود.

وی خاطرنشان کرد: توقع بود که قم و لبنان به ویژه مجموعه‌ای که در اشراف حزب الله است ارتباط مستمر با قم داشته باشند.

دبیر هفته فرهنگی اقتصادی قم در لبنان با بیان اینکه تابستان 96 ستاد اجرایی این رویداد در استان قم با ریاست معاون امور زائران استانداری قم شکل گرفت گفت: کمیته‌های تخصصی ایجاد شد تا بهتر و با کیفیت بیشتر به موضوعات بپردازند. بنا بود در 25 فروردین همزمان با مبعث رسول اکرم(ص) این رویداد برگزار شود.

 وی خاطرنشان کرد: بنا به دلایلی مانند شرایط داخلی و برگزاری انتخابات به تعویق افتاد و از 19 تا 25 اردیبهشت در نبطیه این رویداد برگزار می‌شود.

صالحی با اشاره به علت انتخاب نبطیه برای برگزاری این رویداد فرهنگی گفت: پایگاه اصلی مجموعه حزب الله در لبنان جنوب لبنان است و نبطیه در بخش مرکزی جنوب لبنان واقع شده که مجموعه حزب الله در این منطقه آزادی عمل خوبی دارد بنابراین در دیگر مناطق چنین آزادی عملی وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: رویداد قم منحصر به فرد است زیرا نخستین بار  است که یک استان به تنهایی در کشوری دیگر رویداد برگزار می‌کند که نشاندهنده حجم وسیع ظرفیت‌های قم است که می‌تواند به تنهایی در کشور لبنان حضور و ظرفیت‌ها را معرفی کند.

دبیر هفته فرهنگی اقتصادی قم در لبنان با بیان اینکه امکان معرفی تمام ظرفیت‌های قم وجود ندارد و تنها بخشی از فعالیت‌ها معرفی می‌شوند گفت: به دلیل آنکه نگاه بر استمرار این تعاملات بین بخشی و تداوم تعاملات است بنابراین امیدواریم برای بخش‌های دیگر قم نیز زمینه حضور و فعالیت مهیا شود.

وی عنوان کرد: نمایشگاهی در این رویداد برپا می‌شود تا شرکت‌کنندگان  بتوانند با طرف‌های خود تفاهم‌نامه  منعقد کنند و تعاملات به شکل مستمر ادامه داشته باشد.

صالحی خاطرنشان کرد: این هفته تنها زمان اتصال و ارتباط تعامل فرهنگی بین دو مجموعه است و بنا داریم اصل رویداد ادامه پیدا کند تا همه بخش‌ها از برکات آن بهره‌مند شوند.

 وی یادآور شد: در بخش نمایشگاهی بالغ بر 40 موضوع در رویداد حضور دارند و 14 کمیته تخصصی فعالیت‌ها را برنامه‌ریزی می‌کنند.

دبیر هفته فرهنگی اقتصادی قم در لبنان عنوان کرد: اکران یک سری فیلم‌ها با موضوع مقاومت و شهدا در شهر نبطیه از دیگر برنامه‌ها است. تکیه در چینش کار و موضوعات بر بخش خصوصی است به طوری که حدود 10 درصد از مدیران و کارکنان دولتی در گیر این حجم عملیات برای اعزام می‌شوند و 90 درصد افراد اعزامی بخش خصوصی هستند.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری می‌شود بخش‌های فعال در عرصه‌های مختلف توسعه پیدا کنند و بتوانند در بازار خدمات فرهنگی لبنان سهمی داشته باشند.

انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdciqpaq.t1apz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما