يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب : 63326
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس خانه معدن استان قم مطرح کرد

تدوین چشم انداز بخش معدن در قم

قم نيوز : رئیس خانه معدن استان قم گفت: باید چشم اندازی برای معادن استان طی سال‌های آینده تدوین شود.
تدوین چشم انداز بخش معدن در قم
تدوین چشم انداز بخش معدن در قم
به گزارش قم نیوز صابر عمورسولی شنبه شب در شورای معادن استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به لزوم تدوین چشم انداز معدن در استان قم اظهار کرد: باید چشم اندازی برای معادن استان طی سال‌های آینده تدوین شود تا بدانیم در آینده چه اتفاقاتی قرار است که برای بخش معدن قم بیفتد.

وی ادامه داد: معادن در دنیا در نقاط خوش آب و هوا قرار دارند و سهم بخش معدن در اقتصاد کشور قابل توجه است، باید به دنبال این باشیم که استان قم به یک استان معدنی تبدیل شود.

رئیس خانه معدن استان قم افزود: مواد معدنی جزو اموال عمومی است و کسی حقی ندارد بدون اجازه دولت از معادن معدنی در زمین‌های خود استخراج کند.

عمورسولی با اشاره به لزوم استفاده از معادن موجود در استان قم اظهار کرد: یک سری از این معادن تعطیل شدند که پیمانکاران می‌توانند از معادن موجود در مسیر پروژه‌ها استفاده کنند و این مساله تکلیف قانون است.

وی ادامه داد: برخی از معدن کاران در استان قم موجب تخریب وجهه بخش معدن استان شدند، با هر کس که تخلف انجام می‌دهد، باید برخورد شود.

سید محمد تقی سجادی در ادامه این جلسه با اشاره به معادن استان قم اظهار کرد: مساحت این استان 0.6 درصد مساحت کشور است، اما دو درصد معادن ایران در قم وجود دارد، با توجه به چالش های محیط زیستی استان، توسعه معادن در بخش غربی استان به صلاح نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در پایان خاطرنشان کرد: در هیچ یک از معادن کشور استخراج به صورت استاندارد صورت نمی گیرد و احداث معادن با تخریب محیط زیست همراه است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjmtem.uqet8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما