دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 63387
منبع : خبرگزاری فارس
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

برگزاری نمایشگاه کالاهای صادراتی قم در نجف اشرف

قم نيوز : معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: نمایشگاه تخصصی عرصه کالاهای صادراتی استان در نیمه دوم آبان ماه سال جاری در شهر نجف اشرف در کشور عراق برگزار خواهد شد.
برگزاری نمایشگاه کالاهای صادراتی قم در نجف اشرف
برگزاری نمایشگاه کالاهای صادراتی قم در نجف اشرف
به گزارش قم نیوز امیر محمدی چهر ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان قم در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به آمار صادرات استان قم در سال 96 اظهار کرد: سال گذشته از طریق گمرک استان، 210 میلیون کالا از قم به خارج از کشور صادر و هدف صادرات استان 103 درصد محقق شد.

وی ادامه داد: میزان صادرات کالاهای تولید استان قم در سال 96 از طریق گمرک‌های مختلف کشور به بیش از 290 میلیون دلار رسید، اگر آمار صادرات فرش قم را هم به این آمار اضافه کنیم، به بیش از 400 میلیون دلار خواهد رسید.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: امسال دولت هزار و 300 میلیارد تومان برای حمایت از صادرکنندگان در نظر گرفته است تا آن‌ها به صادرات بیشتر به خارج از کشور تشویق شوند.

محمدی چهر با اشاره به برنامه‌های کارگروه توسعه صادرات استان قم در سال 97 اظهار کرد: پرداخت مشوق‌های صادراتی، برندسازی، تجلیل از صادرکنندگان برتر، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در نقاط مختلف جهان و پذیرش و اعزام هیأت‌های تجاری از جمله برنامه‌های این کارگروه در سال جاری است.

وی ادامه داد: نمایشگاه تخصصی عرضه کالاهای صادراتی استان قم در نیمه دوم آبان ماه سال جاری با همکاری تولیدکنندگان استان در شهر نجف اشرف در کشور عراق برگزار خواهد شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: دولت نرخ ارز را برای همه مصارف یکسان تعیین کرده است و این اقدام موجب ثبات قیمت کالاهای وارداتی خواهد شد.

محمدی چهر در پایان خاطرنشان کرد: براساس بخشنامه‌های جدید دولت با تعیین مشوق‌های مالیاتی، 95 درصد درآمدهای ارزی صادرکنندگان به سیستم اقتصادی کشور بازخواهد گشت، همچنین نسبت به کالاهای وارداتی کنترل مطلوبی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcguw93.ak9w74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما