دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 63391
منبع : خبرگزاری مهر
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

بخش کشاورزی باید از گوشه نشینی و محجوریت خارج شود

قم نيوز : نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی باید از گوشه نشینی و محجوریت خارج شده و در فرهنگ عمومی مردم وارد شود.
بخش کشاورزی باید از گوشه نشینی و محجوریت خارج شود
بخش کشاورزی باید از گوشه نشینی و محجوریت خارج شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید رضا تقوی در جلسه شورای مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قم در محل مرکز مطالعات حوزه نمایندگی ولی فقیه در استان قم برگزار شد، اظهار داشت: سیاست ما در حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی این است که بخش کشاورزی کشور را با حوزه‌های نمایندگی ولی فقیه در ارگان‌ها و نهادهای مختلف گره بزنیم.

وی افزود: هدف ما از این سیاست‌گذاری وارد کردن بخش کشاورزی به فرهنگ عمومی مردم است تا بتوانیم این بخش مهم که مسئولیت تأمین مایحتاج عمومی مردم را بر عهده دارد، از محجوریت و گوشه نشینی خارج کنیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، وظیفه مرکز مطالعات حوزه نمایندگی ولی فقیه را بسیار حیاتی ارزیابی کرد و بیان داشت: اگر بخواهیم ابتکار و نوآوری داشته باشیم و کارها با نشاط به پیش برود، باید از بخش تحقیقات کمک بگیریم و این بخش باید با ارائه راهکارهای نوین، راه را برای حرکت یک مجموعه باز کند.

وی با تأکید بر اینکه تحقیقات زمانی می‌تواند اثربخش باشد که از لابلای کتاب‌ها بیرون بیاید و به مزارع و باغ‌ها و در میان کشاورزان برود، اضافه کرد: تحقیقات علمی باید در دل مزرعه و محیط کار کشاورزی به جریان بیفتد تا ارزش پیدا کرده و در عمل خود را نشان دهد.

حجت الاسلام تقوی تصریح کرد: ما تحقیق را برای تحقیق نمی‌خواهیم، تحقیق را برای راهگشایی، رشد و بالندگی می‌خواهیم، لذا باید تلاش کنیم نتایج تحقیقات ما در عمل پیاده‌سازی شود.

وی خطاب به مدیران بخش کشاورزی قم گفت: شما باید از این ظرفیت فکری نهایت استفاده را ببرید و برای تحقیق و پژوهش در راستای پیشبرد اهداف و گره گشایی از کارها، از متفکران و محققان راهکار بخواهید.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه به نقش روحانیت در توزیع اندیشه اشاره کرد و گفت: یکی از فلسفه‌های تأسیس منبر در اسلام، همین توزیع فکر، اندیشه و معارف اسلامی بود، منبر یک رسانه است که ویژگی‌های خاص خود را دارد و با وجود فناوری‌های جدید، هنوز جایگاه خود را از دست نداده است.

وی بیان داشت: منبر یک رسانه چهره به چهره است که گوینده آن از موضع فکر و اندیشه و دین با مردم صحبت می‌کند و تأثیر بسیار زیادی دارد، اما اینکه ما چقدر از این رسانه برای تحقق اهداف خود استفاده کرده‌ایم، جای سؤال دارد؟

حجت الاسلام تقوی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تکریم بازنشستگان جهاد و سنگرسازان بی سنگر، خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای بسیار مهم ما در حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، تکریم و تجلیل از بازنشستگان جهاد و سنگرسازان بی سنگر است، افرادی که سندهای مجسم و گویای این انقلاب و دفاع مقدس هستند، باید با آنها ارتباط برقرار کرده و اجازه ندهیم آنها فراموش شوند.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به روحانیونی که در حوزه‌های نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی فعالیت دارند، گفت: روحانیت کارمند نیست، از ما توقع کارمندی ندارند که بیاییم در اداره و چند نامه امضاء کنیم و به خانه برویم، کار روحانیت فرهنگ‌سازی است و باید برای این کار برنامه داشته باشد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb8fb0.rhbf9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما