سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : 63415
منبع : خبرگزاری فارس
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

حامیان پیام‌رسان‌های خارجی دست در جیب مردم دارند/حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی موجب ایجاد اشتغال می‌شود

قم نيوز : نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افرادی که از پیام‌رسان‌های خارجی حمایت می‌کنند دست در جیب مردم دارند گفت: مهم‌ترین دلیل در بی‌اعتمادی و عدم استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی فضاسازی افرادی است که در استفاده مردم از پیام‌رسان‌های خارجی ذی‌‌نفع هستند.
حامیان پیام‌رسان‌های خارجی دست در جیب مردم دارند/حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی موجب ایجاد اشتغال می‌شود
حامیان پیام‌رسان‌های خارجی دست در جیب مردم دارند/حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی موجب ایجاد اشتغال می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر با اشاره به مسائل مطرح شده در خصوص فیلتر شدن تلگرام اظهار کرد: واقعیت امروز جامعه بشری این است که بسیاری از مردم از فضاهای مجازی استفاده می‌کنند و خدمات بسیار زیادی را از این فضا دریافت می‌کنند.

وی افزود: دریافت خدمات از فضای مجازی حق مسلم مردم است و باید وجود داشته باشد اما ما باید این مسئله را با رویکرد و برنامه‌ریزی دقیق به یک فرصت عظیم برای کشور تبدیل کنیم و بدون تردید اگر برنامه‌ریزی نداشته باشیم این مسئله تبدیل به یک تهدید بزرگ می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما اگر برای فضای مجازی و استفاده‌ از پیام‌رسان‌ها برنامه‌ منظم و دقیقی داشته باشیم،‌ می‌توانیم اشتغال بسیار خوبی در فضای مجازی برای جوانان ایجاد کنیم، البته در حال حاضر نیز کسب و کارهایی در تلگرام وجود دارد، اما این کسب و کار ناچیز است چراکه چندین برابر این کسب و کار، منافع برای صاحبان و مدیران تلگرام تامین شده است.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت و استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر ظلم بزرگی در کشور به جوانان و نوجوانان به دلیل عدم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی شده است چراکه استفاده از پیا‌م‌رسان‌های داخلی موجب ایجاد اشتغال و محیط کسب و کار می‌شود.

پژمان‌فر با بیان اینکه در سال‌های اخیر فرصت ایجاد اشتغال را به دلیل عدم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی از دست داده‌ایم گفت: در حال حاضر دولت باید برای برطرف کردن این ضعف اقدام کند و همچنین باید پاسخگوی ضرر‌های شغلی که در سال‌های اخیر به دلیل عدم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی به جوانان شده است، باشد.

وی عنوان کرد: استفاده از تلگرام موجب شده است این شرکت میلیارد‌ها دلار سود دریافت کند و اگر ما نیز حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی را در دستور کار قرار دهیم، این منافع به جوانان ایرانی خواهد رسید.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی تهدید‌های امنیتی را به دنبال دارد تصریح کرد: در پیام‌رسان‌های خارجی خطرات بسیار زیادی جوانان، نوجوانان و به ویژه کودکان را تهدید می‌کند و امروز بسیاری از والدین نگران فرزندان خود در فضای مجازی هستند و این مسئله بیانگر این است که ما نتوانسته‌ایم در این زمینه به وظایف خود عمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید برنامه مشخص و مدونی برای فضای مجازی داشته باشیم اظهار کرد: در حال حاضر دولت باید از فرصت فراهم شده استفاده کرده و از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت کند تا ضرر‌های شغلی، مالی و امنیتی که در سال‌های اخیر به دلیل استفاده از پیام‌رسان خارجی به کشور تحمیل شده است، برطرف شود.

پژمان‌فر با بیان اینکه افرادی که از پیام‌رسان‌های خارجی حمایت می‌کنند دست در جیب مردم دارند ادامه داد: مهم‌ترین دلیل در بی‌اعتمادی برخی مردم به پیام‌رسان‌های داخلی فضاسازی افرادی است که در استفاده مردم از پیام‌رسان‌های خارجی ذی‌‌نفع هستند و نمی‌خواهند که مردم از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: فساد مالی، مسئله‌ ساده‌ای نیست و نمی‌توان به راحتی از آن عبور کرد، امروز بسیاری از افراد تلاش می‌کنند تا با ایجاد نگرانی در مردم مسیر گذشته را ادامه دهند و حقوق مردم را پایمال کنند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdciw5aq.t1apz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما