سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 63452
منبع : خبرگزاری مهر
توسط جمعی از طلاب انجام شد؛

تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی به مناسبت روز معلم

قم نيوز : همزمان با سالروز شهادت آیت‌الله مطهری و روز معلم، شاگردان آیت‌الله العظمی جوادی آملی از این مرجع تقلید تجلیل کردند.
تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی به مناسبت روز معلم
تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی به مناسبت روز معلم
به گزارش قم نیوز جمعی از شاگردان درس خارج فقه آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر سه‌شنبه ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله شهید مرتضی مطهری از شخصیت علمی، فقهی و عرفانی این مرجع تقلید قدردانی کردند.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم که یکی از شاگردان خارج فقه آیت‌الله جوادی آملی است در ابتدای این مراسم اظهار کرد: روز معلم بهانه‌ای است تا از مردان سترگی تجلیل به عمل آوریم که در زمان غیبت حجت معصوم خداوند و غربت پیروان مظلومش علم وراثت علم خاتم الانبیاء(ص) را به دوش گرفته تا توحید و یکتاپرستی را در زمانه شرک آلود جهان و دفاع از ارزش‌های والای انسانی، اسلامی را در دنیای آلوده به زشتی‌ها و پلشتی‌ها و بی‌بندوباری‌ها و ظلم و جنایت توفنده و سربلند به پیش ببرند تا مصداق «العلماء ورثة الانبیاء» باشند.
وی علمای امت را بعد از حضرات معصومین(ع) میراث‌دار وظایف رسول اعظم اسلام(ص) دانست و گفت: علمای وارسته و ربانی با تأسی از رسول خدا و ائمه هدی(ع) داعیا الی الله باذنه به حساب می‌آیند که در طول و عرض زمان غیبت در هر شرایط و موقعیت و با هر وسیله و ابزاری کوشیده‌اند تا انسان‌ها را به سوی خداوند فرا خوانند و این رسالت را با هر رنج و مشقتی به بهترین نحو به انجام برسانند.

رسالت سنگین علمای ربانی
حجت‌الاسلام اسکندری افزود: امروز برآنیم تا ضمن اشاره به این رسالت سنگین الهی علمای ربانی شیعه که همان دعوت به سوی خداوند است از یکی از برجسته‌ترین منادیان توحید و داعیان الی الله که عمری اهل زمین و زمان خود را به سوی خدا و دین و تقوا و پاکی دعوت کرده است تجلیل به عمل آوریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از آیت‌الله جوادی آملی به عنوان شخصیتی یاد کرد که در کسب فضایل اخلاقی و طی مراحل معنوی و دستیابی به قله‌های بلند عرفانی و هم‌چنین پیمودن مدارج عالی علمی، امروز یکی از نام‌آوران دوره معاصر است.
وی با بیان این که آیت‌الله جوادی آملی در مباحث فقهی، صاحب سبک و مبانی مستقل نوآورانه است، تاکید کرد: ایشان در منظومه فکری خود با درک دقیق تحولات زمان می‌کوشند نیازهای واقعی جامعه را در زمان حاکمیت نظام دینی برآورده سازند.
حجت‌الاسلام اسکندری اظهار داشت: آیت‌الله جوادی آملی با موضع شجاعانه فقهی، نگاه دقیق و عمیق سیاسی و اجتماعی و سخنان مشفقانه و دلسوزانه با مسئولان اجرایی نظام در راستای حل مشکلات مردم، الگوی تمام عیار خیل عظیمی از عالمان و مبلغان و فعالان جامعه اسلامی به حساب می‌آیند.

رنج تحقیق و تدقیق
وی گفت: آیت‌الله جوادی آملی شخصیت پرآوازه‌ای هستند که با تحمل رنج تحقیق و تدقیق در علوم، امروز یکی از نام‌آورترین عالمان در زمینه تولید علم و رشد و بالندگی علوم مختلف شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم یکی از وجوه ممتاز شخصیت آیت‌الله جوادی آملی را اهل مناظره بودن دانست و افزود: اهل مناظره بودن با اوضاع و احوال پرآشوب فتنه‌های علمی، سیاسی و اجتماعی برای دفاع از اسلام و انقلاب یکی از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر است.
آیت‌الله جوادی آملی نیز ضمن قدرشناسی از شاگردان خود، به تفسیر روایتی از امیرالمومنین(ع) در مورد تعریف و تمجید پرداخت و در توصیه‌ای به شاگردانش گفت: شیطان همیشه در کمین است اما وقتی از کسی تعریف می‌کنند در خط آتش می‌نشیند و مرتب تیراندازی می‌کند. اگر این تعریف‌ها را قبول کردید معلوم می‌شود که آتش به جان شما نشسته است.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد: خط آتش شیطان مثل چرخ خیاطی است که مرتب دو طرف را دوخت و دوز می‌کند.
گفتنی است که شاگردان آیت‌الله العظمی جوادی آملی در سال‌های گذشته نیز به مناسبت روز معلم از شخصیت علمی، فقهی، اخلاقی و عرفانی این مرجع تقلید قدردانی کردند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcj8xem.uqetizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما