يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : 63596
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم خبر داد

انجام 12 هزار بستری در بیمارستان امام رضا

قم نيوز : مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم از انجام 12 هزار بستری در بیمارستان امام رضا طی سال گذشته خبر داد.
انجام 12 هزار بستری در بیمارستان امام رضا
انجام 12 هزار بستری در بیمارستان امام رضا
به گزارش قم نیوز داوود علیمحمدی امروز با بیان اینکه بخش درمان تأمین اجتماعی در دو بخش مستقیم و غیر مستقیم به ارائه خدمت می‌پردازد اظهار کرد: درمان غیر مستقیم کسانی هستند که با پرداخت فرانشیز خدمات دریافت می‌کنند. در بیمارستان‌های دانشگاهی 90 درصد هزینه را سازمان تأمین اجتماعی و 10 درصد بیمار پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه حدود 80 درصد هزینه‌ها در درمان غیر مستقیم و 20 درصد در درمان مستقیم است گفت: عرضه و تقاضا را به تنهایی در مراکز ملکی نمی‌توان انجام داد حتی اگر کل بیمارستان‌های استان تأمین اجتماعی شود هنوز شلوغی و ازدحام تا حدودی وجود دارد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: سه مرکز درمانگاهی و یک بیمارستان در درمان مستقیم وجود دارد البته معتقدیم این تعداد مراکز برای درمان ملکی کافی نیست ولی شرایط سازمان تأمین اجتماعی اجازه برای توسعه مراکز ملکی را نمی‌دهد زیرا هزینه‌های زیادی دارد.

وی عنوان کرد: هزینه‌های درمان سازمان تأمین اجتماعی طی چهار تا پنج سال گذشته از 4 هزار میلیارد تومان به بالغ بر 18 تا 19 هزار میلیارد تومان رسیده است. تلاش می‌کنیم که بتوانیم با توجه به آمار و ارقام بیماران مراجعه‌کننده به مراکز ملکی مقداری توسعه مراکز داشته باشیم.

علیمحمدی با بیان اینکه 700 نفر پرسنل به بالغ بر 2 میلیون و 300 هزار بار  مراجعه در سال گذشته پاسخ دادند گفت: بیش از یک میلیون و 100 هزار بار به پزشکان مراجعه شده که شامل 60 درصد پزشک عمومی و 40 درصد پرشک متخصص است.

وی یادآور شد: 12 هزار بستری و نزدیک به 3 هزار مورد زایمان انجام شده که 60 درصد زایمان‌ها طبیعی و 40 درصد سزارین بود و 800 عمل جراحی سنگین مانند تومور مغزی، تعویض مفصل و ستون فقرات انجام شده است.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdciqwaq.t1ap32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما