دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 63630
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

۸۷ درصد از مدارس ابتدایی استان قم دو شیفت است

قم نيوز : مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: بیش از ۸۷ درصد از مدارس ابتدایی استان قم به صورت دو شیفت است و ما در این زمینه دارای رتبه ۲۷ کشوری هستیم که اصلا قابل قبول نیست.
۸۷ درصد از مدارس ابتدایی استان قم دو شیفت است
۸۷ درصد از مدارس ابتدایی استان قم دو شیفت است
به گزارش قم نیوز حمید رضا شیخ‌الاسلام عصر امروز در دیدار با آیت الله اعرافی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید احتمالا شاهد افزایش ۸ هزار نفری ثبت‌نام در مدارس ابتدایی استان قم خواهیم بود‌.

وی با بیان اینکه ۲۴۲ هزار دانش‌آموز زیر نظر آموزش و پرورش استان قم مشغول به تحصیل هستند عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که در سال ۱۳۹۷ تعداد دانش‌آموزان این استان به ۲۵۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش استان قم در سال گذشته با حدود هزار و ۵۰۰ نفر کسری نیرو مواجه بوده است خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ حدود هزار و ۲۰۰ نفر به صورت حق‌التدریس در مدارس استان قم فعالیت می‌کردند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی در استان قم ادامه داد: آمار فرهنگیانی که زیر نظر اداره کل آموزش و پرورش استان قم مشغول به تحصیل هستند حدود ۲۳ هزار و ۷۰۰ نفر است.

شیخ‌الاسلام گفت: هزینه خرید آموزش در اداره کل آموزش و پرورش استان قم بیش از ۶ میلیارد تومان بوده است که متاسفانه تا کنون نتوانسته‌ایم پرداختی در این زمینه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان قم در مسابقات کشوری موفقیت‌های خوبی داشته است، به عنوان مثال حدود ۱۲۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان قم در مسابقات قرآن و عترت شرکت کردند که آمار قابل توجهی است و این درحالی است که دانش‌آموزان مقطع ابتدایی نیز حق حضور در این مسابقات را نداشتند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: از موفقیت‌های مهم اداره کل آموزش و پرورش استان قم این بود که استان قم در کنکور سال ۹۶ رتبه چهارم را کسب کرد و امیدواریم که این مسیر رو به رشد ادامه‌دار باشد.

وی اظهار کرد: سند تحول آموزش و پرورش به دنبال این است که جایگاه معلم به‌عنوان مربی تغییر پیدا کند که از نظر اخلاقی و فکری تاثیرات بهتری برای دانش‌آموزان داشته باشد.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم تا سرانه‌های رفاهی و تفریحی ویژه فرهنگیان در استان قم را افزایش دهیم گفت: در پنج سال گذشته ۴۲ پروژه رفاهی برای فرهنگیان فراهم شده است که در ایام عادی و غیر تعطیل در اختیار سایر شهروندان نیز قرار می‌گیرد.

وی افزود: بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز دختر استان قم با حجاب کامل در زمینه امداد و نجات آموزش داده شده‌اند و هنگام حوادث و اتفاقات در کشور خدمات شایسته‌ای نیز ارائه داده‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه ۱۶۹ مدرسه غیر انتفاعی در استان قم به فعالیت می‌پردازند بیان کرد: بیش از ۸۷ درصد از مدارس ابتدایی استان قم به صورت دو شیفت است و ما در این زمینه دارای رتبه ۲۷ کشوری هستیم که اصلا قابل قبول نیست.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdchv-n-.23nxxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما