دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 63637
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

موضوع سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش قم را زمین گیر کرده است

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه تاکنون هیچ بخشنامه ای در راستای اجرای سند ۲۰۳۰ در هیچ استانی ارسال نشده است گفت: متاسفانه موضوع سند ۲۰۳۰ بسیاری از فعالیت های آموزشی ، فرهنگی و پرورشی قم را زمین گیر کرده است.
موضوع سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش قم را زمین گیر کرده است
موضوع سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش قم را زمین گیر کرده است
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ الاسلام که شامگاه یکشنبه همراه معاونین خود میهمان مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور بود، اظهارداشت: امروز آموزش و پرورش نیازمند حمایت های ائمه جمعه و جماعات است چرا که شایعه اجرای سند 2030 بسیاری از فعالیت های ما را مختل کرده است و برای رفع چنین سوء تفاهم هایی نیازمند حمایت ائمه جمعه و جماعات هستیم.

عضو شورای آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: چه در دوران وزارت دکتر آشتیانی و چه در زمان وزارت دکتر بطحائی هیچ بخشنامه و حتی نامه ای در خصوص اجرای مفادی سند 2030 نه در استان قم بلکه در هیچ استان کشور ارسال نشده است و قطعا ما زیر بار چنین مسائلی نخواهیم رفت.

شیخ الاسلام تاکید کرد: وقتی موضوع 2030 مطرح شد آموزش و پرورش استان قم جز آخرین استان هایی بود که در این خصوص مطلع شدیم و امروز آموزش و پرورش استان قم به واسطه طرح های متنوع فرهنگی ، تربیتی، پرورشی می تواند الگوی بسیار ارزنده ای برای سایر استان های کشور شود.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم گفت: در حال حاضر آموزش‌ و پرورش استان ۲۴۲ هزار دانش‌آموز را در دل خود جای‌داده و پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۷ به بیش از ۲۵۰ هزار دانش‌آموز برسد.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید شاهد افزایش 8 هزارنفری در ثبت‌نام مدارس ابتدایی باشیم، بیان داشت: آموزش‌ و پرورش استان 242 هزار دانش‌آموز را در دل خود جای‌داده و پیش‌بینی می‌شود در سال 97 به بیش از 250 هزار دانش‌آموز برسد، پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید بیش از 8 هزار دانش در مقطع اول ابتدایی اضافه شود.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم گفت: در سال 96، نزدیک به 1500 نفر در اداره کل آموزش‌ و پرورش کسری نیرو وجود داشته که با خرید آموزش برخی افراد دارای قابلیت آموزشی این کسری جبران شده است همچنین در سال 96، 1200 نفر به‌صورت حق‌التدریسی در مدارس استان قم مشغول تدریس شدند.

شیخ‌الاسلام با اشاره به وضعیت آموزش در استان قم عنوان کرد: در استان قم بیش از 1400 واحد آموزشی وجود دارد همچنین 23 هزار و 700 معلم و فرهنگی نیز در قالب اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قم مشغول به خدمت هستند، بیش از 6 میلیارد تومان هزینه خرید آموزش در اداره کل آموزش وجود داشته که متأسفانه تاکنون پرداختی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی با تأکید بر توفیقات اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قم در مسابقات کشوری ابراز کرد: در سال 96 نزدیک به 120 هزار دانش‌آموز استان قم در مسابقات مربوطه به قرآن و عترت شرکت کرده که بسیار ارزشمند است این در حالی‌ است که دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اجازه شرکت در مسابقات فرهنگی و قرآنی کشوری را ندارند و از این نظر نیز شرکت 120 هزار دانش‌آموز مقاطع تحصیلی دیگر قابل‌توجه است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم تأکید کرد: کسب رتبه چهارم کنکور سراسری توسط استان قم در سال 96 امری ارزنده بوده که امید می‌رود این روند در سال‌های آینده بهتر شده و به جایگاه‌های برتری در این زمینه نائل آید.

شیخ‌الاسلام با اشاره به برنامه‌های اداره کل آموزش‌ و پرورش در زمینه ارتقای جایگاه معلمان تصریح کرد: در سند تحول آموزش و پرورش سعی بر این بوده که جایگاه معلم به جایگاه مربی تغییر پیداکرده و از این منظر سبب رشد فکری و اخلاقی بیشتری در بین دانش‌آموزان شود.

وی با اشاره به افزایش سرانه‌های رفاهی و تفریحی ویژه فرهنگیان در استان قم عنوان کرد: در 5 سال اخیر 42 پروژه رفاهی و اقامتی ویژه فرهنگیان تجهیز و آماده بهره‌برداری شده که در ایام عادی نیز در اختیار شهروندان قمی برای استفاده‌های مختلف قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم تأکید کرد: متأسفانه هفته معلم در استان قم در بی‌مهری کاملی برگزارشده و جایگاه این قشر محترم حفظ نمی‌شود درحالی‌که دریافتی بسیاری از معلمان باسابقه قمی تنها بالغ‌بر 3 میلیون تومان است که نمی‌تواند کفاف زندگی انحا را بدهد.

شیخ‌الاسلام خاطرنشان کرد: بیش از 700 دانش‌آموز دختر استان قم در مسائل امداد و نجات با حفظ کامل حجاب اسلامی خدمات ارزنده‌ای در حوادث و اتفاقات کشور انجام می‌دهند که بسیار ارزنده است، متأسفانه بیش از 87 درصد از مدارس ابتدایی استان قم دو شیفت است که از این نظر در رتبه 27 کشوری قرار دارد که به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست، 169 مدرسه و مرکز غیرانتفاعی در استان قم فعال است.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcefp8p.jh8xxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما