سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : 63692
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر:

عملیات محوطه سازی محور فرهنگی قم تا پایان شهریور به اتمام می رسد

قم نيوز : مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: حدود 70 درصد کفسازی محور فرهنگی قم انجام شده و سعی می‌کنیم که تا شهریور امسال کفسازی این محور را به پایان برسانیم.
عملیات محوطه سازی محور فرهنگی قم تا پایان شهریور به اتمام می رسد
عملیات محوطه سازی محور فرهنگی قم تا پایان شهریور به اتمام می رسد
به گزارش قم نیوز علیرضا خاکی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در سال 97 اظهار کرد: این سازمان بر اساس سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته در حوزه های مختلف از جمله در حوزه بهسازی، احداث محور فرهنگی شهر قم فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: در حوزه بهسازی در شهر قم به دنبال پروژه‌هایی هستیم که با هزینه‌های کمتر تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد و سطح بیشتری را پوشش بدهد.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: زائرین طی سال‌های اخیر، چند منظوره سفر می‌کنند، به عنوان مثال آن‌ها اکنون تنها برای زیارت به شهری مثل مشهد سفر نمی‌کنند، اگر شهر قم نتواند این دغدغه زائرین را برطرف کند، با نارضایتی آن‌ها مواجه خواهد شد.

خاکی شهر قم را یک شهر زائر پذیر دانست و تصریح کرد: زائرین در قم با مشکلاتی مواجه هستند، اگر جاذبه‌های جدید برای حضور زائرین در شهر قم ایجاد نشود، مقصد آن‌ها تنها حرم حضرت معصومه(س) خواهد شد و انگیزه‌های سفر زائران به شهر قم کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: ابعاد مختلف شهر قم به زائران معرفی نمی‌شود، قم هفت هزار سال قدمت دارد و عناصر تاریخی و مذهبی ناشناخته زیادی در این شهر است، به عنوان مثال بیت النور مکان اقامت حضرت معصومه(س) و چهل اختران چهارمین حرم اهل‌بیت(س) در شهر قم است.

وی افزود: در راستای بهسازی بافت شهری قم و معرفی ابعاد فرهنگی و تاریخی این شهر و افزایش حضور زائرین در قم و بیشتر کردن انگیزه برای نوسازی بافت فرسوده این شهر، ایجاد محور فرهنگی در شهر قم مورد مطالعه قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات در خصوص محور فرهنگی شهر قم از سال گذشته شروع شده و حدود 70 درصد کفسازی این محور صورت گرفته است و سعی می‌کنیم که تا شهریور امسال کفسازی محور را به پایان برسانیم و ظرف سال جاری مناسب سازی و جداره سازی محور فرهنگی شهر قم به پایان خواهد رسید.  

 انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcf0vdv.w6dm1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما