?>?> بنگاه‌های املاک در استان قم ساماندهی شدند | قم نیوز
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 63781
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم:

بنگاه‌های املاک در استان قم ساماندهی شدند

قم نيوز : مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم گفت: برای جلوگیری از افزایش حاشیه نشینی، بنگاه‌ها را در استان قم ساماندهی کردیم.
بنگاه‌های املاک در استان قم ساماندهی شدند
بنگاه‌های املاک در استان قم ساماندهی شدند
به گزارش قم نیوز سعید کاویانی ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به ضرورت پرداختن به آسیب‌های اجتماعی در استان قم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید اقدامات فوق العاده ای در زمینه آسیب‌های اجتماعی صورت بگیرد، کارگروه پیشگیری از حاشیه نشینی در دادگستری استان قم تشکیل شده است.

وی ادامه داد: حاشیه نشینی، بافت فرسوده و ساخت ساز غیر مجاز در مناطق شهری و روستایی استان قم را پیگیری می‌کنیم، قانون کاداستر به صورت کامل در استان قم اجرا شد، همچنین سامانه شمیم با حداقل خطا در اداره ثبت استان شکل گرفت و سه دستگاه این سامانه در استان راه اندازی شد.

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم افزود: اطلس جرایم و آسیب‌های اجتماعی به صورت کلی در استان احصا و در این راستا تصمیماتی در دادگستری قم اتخاذ شد، برنامه‌هایی برای برخی از مناطق شهر در دستور کار دادگستری قرار گرفت.

کاویانی با اشاره به بحث ساماندهی بنگاه‌های استان قم اظهار کرد: برای جلوگیری از افزایش حاشیه نشینی در مناطقی همچون جمکران، بنگاه‌ها را در استان قم ساماندهی کردیم، برخی از این بنگاه‌ها با تفکیک اراضی زراعی و فروش این اراضی به مردم، پرونده‌های زیادی را به وجود می‌آوردند.

وی ادامه داد: متقاضیان دریافت پروانه کسب برای بنگاه‌های املاک در استان قم 120 ساعت باید بگذرانند تا بتوانند پروانه کسب دریافت کنند، همچنین قراردادها در این بنگاه‌ها پرینتی شدند، ساماندهی بنگاه‌های استان قم اقدام بزرگی بود.

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم افزود: از ظرفیت بسیج محلات و اقشار در مناطق حاشیه نشین استفاده کردیم و مدیران قضایی به صورت هفتگی در این مناطق حضور پیدا می‌کنند، باید دستگاه‌های اجرایی به وظایف ذاتی خود عمل کنند.

کاویانی با اشاره به حجم ساخت و ساز غیرمجاز اظهار کرد: باید جلوی ساخت و ساز غیرمجاز در استان گرفته شود تا این ساختمان‌های غیرمجاز در آینده موجب حاشیه نشینی و بافت فرسوده نشوند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcezf8p.jh8xvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما