پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : 64095
منبع : خبرگزاری فارس
فرمانده انتظامی استان قم مطرح کرد

موتورسیکلت ها وقت زیادی از پلیس و اورژانس می گیرند

قم نيوز : فرمانده انتظامی استان قم گفت: سهم عمده ای از وقت نیروی انتظامی در حوزه ترافیک و وقت اورژانس در حوزه درمان صرف موتورسیکلت می‌شود و باید به دنبال کار فرهنگی در این زمینه باشیم.
موتورسیکلت ها وقت زیادی از پلیس و اورژانس می گیرند
موتورسیکلت ها وقت زیادی از پلیس و اورژانس می گیرند
به گزارش قم نیوز کاظم مجتبایی در جلسه شورای ترافیک استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری با اشاره به تعداد زیاد موتورسیکلت در استان قم اظهار کرد: مردم این استان به دلایل فرهنگی و اقتصادی به صورت گسترده از موتورسیکلت استفاده می‌کنند، باید این وضعیت مدیریت شود تا شاهد انضباط بخشی در حرکت موتورسیکلت‌ها در شهر قم باشیم.

وی ادامه داد: سهم عمده ای از وقت نیروی انتظامی در حوزه ترافیک و وقت اورژانس در حوزه درمان صرف موتورسیکلت می‌شود، باید به دنبال کار فرهنگی در این زمینه باشیم و باید صدا و سیما وقت بیشتری در زمینه فرهنگ سازی برای راکبان موتورسیکلت صرف کند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه تصادفات موتورسیکلت هزینه زیادی به کشور وارد کردند افزود: باید فیلم‌های مختلفی برای پیشگیری از تخلفات توسط راکبان موتورسیکلت در صدا و سیما منتشر مشود.

مجتبایی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در زمینه راکبان موتورسیکلت اظهار کرد: کارهای فرهنگی و برخوردهای سلبی باید در خصوص راکبان موتورسیکلت با هم توامان اعمال شود، جمع آوری موتورسیکلت‌ها کار آسانی است، اما هنوز یک پارکینگ استاندارد برای موتورسیکلت‌های توقیفی در قم وجود ندارد.

وی ادامه داد: پارکینگ برای موتورسیکلت‌ها در هسته مرکزی شهر وجود ندارد و توقف این موتورسیکلت‌ها به صورت غیرمنظم در بخش مرکزی شهر، سیمای این شهر را به هم ریخته است.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: در قانون برنامه ششم توسعه کشور برای کاهش حوادث رانندگی در کشور الزاماتی برای دستگاه‌های مختلف مشخص شده است.

مجتبایی با اشاره به وضعیت ترافیکی در استان قم اظهار کرد: قم یکی از استان‌هایی است که تعداد زیادی موتورسیکلت در آن وجود دارد و شاهد حرکت غیرمنظم این موتورسیکلت‌ها هستیم، برخورد سلبی کافی نیست و باید به دنبال مدیریت این وضعیت باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیش از 300 هزار موتورسیکلت در سطح استان قم تردد دارند، با توجه به اینکه زیرساخت‌های ترافیکی در این استان وجود ندارد، وجود موتورسیکلت‌ها در استان قم همچون استان‌های دیگر اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcdkz09.yt0on6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما