پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 64114
منبع : روابط عمومی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر مطرح کرد:

تاثیرات مثبت ایجاد محور فرهنگی در شهر قم

قم نيوز : مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: ایجاد محور فرهنگی شهر قم به احیای بافت فرسوده و افزایش اقامت زائرین در این شهر کمک می‌کند.
تاثیرات مثبت ایجاد محور فرهنگی در شهر قم
به گزارش قم نیوز  علیرضا خاکی با اشاره به ویژگی‌های محور تاریخی شهر قم اظهار کرد: این محور از حرم حضرت معصومه(س) شروع می‌شود و در ادامه به گذرخان و گذر آسید حسن می‌رود، در این گذر دو خانه تاریخی مرحوم آیت‌الله بروجردی و آیت‌الله حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم قرار دارد که این خانه‌ها برای زائرین شهر قم جذاب است.

وی ادامه داد: محور فرهنگی شهر قم پیوست‌هایی از جمله آب‌انبارها و خانه‌های تاریخی و بیوت مراجع عظام تقلید دارد، ایجاد چنین محورهایی در شهرهای دیگر کشور هم جواب داده است.
مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: باید به زائرین در شهر قم جهت دهی بدهیم تا آن‌ها از طریق یک مسیر تجهیز شده وارد شهر شوند، ایجاد محور فرهنگی شهر قم به احیای بافت فرسوده و افزایش اقامت زائرین در این شهر کمک می‌کند، البته تاکنون تبلیغاتی در خصوص این محور نداشتیم.

خاکی با اشاره به وجود عناصر تاریخی در محور فرنگی شهر قم، اظهار کرد: در این محور گذرخان، گذر آسیدحسن، بیت النور، لپ چال، شاه حمزه و چهل اختران قرار دارد، محور فرهنگی قم همچنین دارای محورهای فرعی به سوی سایر عناصر فرهنگی و مذهبی همچون بازار کهنه و مسجد جامع است، اجرای این محورهای فرعی در دستور کار ما در سال جاری و سال آینده است.

وی ادامه داد: برای اجرای محور فرهنگی شهر قم، شبکه توزیع برق را در این محور دفنی کردیم که این مساله زمان اجرای پروژه را طولانی کرد، برای اجرای محور فرهنگی شهر قم، آن را به 9 پروژه تقسیم و هر پروژه را در چند مرحله احداث کردیم، مردم از اجرای بخش‌های مختلف محور فرهنگی شهر قم استقبال کردند و این محور تاثیر مثبت داشته است.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: در محور فرهنگی شهر قم پنج دستگاه راه و شهرسازی، شهرداری، آب، برق و گاز با یکدیگر کار می‌کنند، البته عرض این محور و به تبع آن فضای کار، کم است.

خاکی در پایان با اشاره به اجرای پروژه‌های زیرساختی در محور فرهنگی شهر قم، خاطرنشان کرد: شبکه برق در این محور به صورت کامل نوسازی می‌شود، همچنین شبکه آب هم در محور مورد نوسازی قرار گرفته است و بسیاری از اتصالات شبکه گاز هم در محور فرنگی شهر قم مورد اصلاح قرار می‌گیرد، شیر آتش نشانی در این محور نبوده است که آن را اضافه کردیم.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcfjydv.w6djyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما