پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 64125
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم:

بانک‌های قم به سود مصوب بانک مرکزی در پرداخت تسهیلات رونق تولید پایبند باشند

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: بانک‌های استان نباید برخلاف مسیری که ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در زمینه سود تسهیلات طرح رونق تولید مشخص کرده است، عمل کنند.
بانک‌های قم به سود مصوب بانک مرکزی در پرداخت تسهیلات رونق تولید پایبند باشند
بانک‌های قم به سود مصوب بانک مرکزی در پرداخت تسهیلات رونق تولید پایبند باشند
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه ستاد عالی هماهنگی و توسعه تعاون استان قم در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به وضعیت تعاونی‌ها در استان قم اظهار کرد: در بخش‌های مختلف در استان، نه تنها توسعه تعاون نداشتیم، بلکه رکود را در فعالیت‌های تعاونی‌های قم را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه کمیته کارشناسی تعاونی‌های استان قم تشکیل شده است، اما برخی از تعاونی‌های استان از مدار خارج شدند و فعالیتشان رکود داشته است.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: از جمله فلسفه‌های ایجاد تعاونی‌ها در کشور، افزایش صادرات، محصول محوری و توجه به مبحث ارزش افزوده است، اما هنوز اقدامات لازمی در این مسیر در استان صورت نگرفته است.

غضنفری با اشاره به فعالیت شرکت توسعه و عمران استان قم اظهار کرد: این شرکت برای اینکه به استان خدمت کند، ظرفیت بالایی دارد، اما هنوز نتوانسته توقعات مدیران استان قم را در این زمینه برآورده کند.

وی ادامه داد: توافقنامه‌هایی که در زمینه سند تعاون در استان قم به امضا رسید، آسیب‌هایی داشته است که باید دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی و توسعه تعاون استان گزارشی در این زمینه به ستاد ارائه بدهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: باید شکل و حجم فعالیت تعاونی‌ها در این استان به خوبی شناسانده شود تا بتوانیم به درستی سهم تعاونی‌های قم از بسته‌های حمایتی دولتی را مشخص کنیم.

غضنفری با اشاره به عملکرد بانک‌های استان قم اظهار کرد: استانداری با اقداماتی که برخی از این بانک‌ها برخلاف مقررات دولتی انجام می‌دهند، برخورد خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بانک‌های استان نباید برخلاف مسیری که ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در زمینه سود تسهیلات طرح رونق تولید مشخص کرده است، عمل کنند، در غیر این صورت با آن بانک‌ها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchmzn-.23nkidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما