سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : 6418
شوکت:

1900 نفر از کارگران ساختمانی بیمه می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: رییس هیئت مدیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: در مرحله نخست بیمه کارگران ساختمان از سه هزار کارگر ثبت‌نام شده، هزار و 900 نفر جذب سهمیه کارگری شده و زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.
1900 نفر از کارگران ساختمانی بیمه می‌شوند
به گزارش قم نیوز، اکبر شوکت   به ثبت‌نام کارگران برای پوشش بیمه تامین اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: استان قم برخلاف برخی استان‌ها که نتوانستند به تعداد کافی از میزان سهمیه‌ای که برای جذب کارگران به آنان اختصاص داده شده است بهره ببرند، توانست بیش از میزان تعیین شده به ثبت نام از کارگران بپردازد.

وی افزود: سهمیه برخی استان‌ها حدود دو هزار نفر بود که این استان‌ها نتوانستند از این سهمیه استفاده کنند و دیگر استان‌ها نیز از این سهمیه محروم ماندند.

رییس هیئت مدیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور اضافه کرد: در مرحله نخست بیمه کارگران ساختمان، از سه هزار کارگر ثبت‌نام شده هزار و ۹۰۰ نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

شوکت با ابراز خرسندی از جذب کامل سهمیه در نظر گرفته شده برای استان قم تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در مرحله دوم نیز سهمیه‌ای که به استان قم تعلق می‌گیرد از هزار و ۹۰۰ نفر تجاوز کند.

وی با توجه به جمعیت بالای کارگران در استان قم تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، تلاش می‌کنیم تا بتوانیم سهمیه جذب کارگران ساختمانی را از تعداد یاد شده برای پوشش بیمه افزایش دهیم.

رییس هیئت مدیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور به شرایط پذیرش کارگران ساختمانی در این سهمیه اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه در جامعه امروز مهارت اهمیت بسیاری دارد، کارگران باید در هر حرفه‌ای که به کار اشتغال دارند گواهی نامه ملی مهارت کسب کنند.

وی از دیگر شرایط پذیرش کارگران را اشتغال آنان به کار دانست و گفت: در بازرسی‌هایی که صورت می‌گیرد نام افرادی که به کار، اشتغال ندارند از لیست ثبت‌نامی حذف خواهد شد.

شوکت تاکید کرد: در قانون بیمه کارگران، شاغل بودن کارگران ذکر شده است و با توجه به اینکه هنگام ثبت‌نام، نمی‌توان مشخص کرد که افراد ثبت‌نام شده به کار اشتغال دارند از آنان خواسته شده که از سوی مهندس ناظر کار آنان تایید شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اقدامات بسیاری انجام شده است که احتمال کمتری برای خطا وجود داشته باشد اما بازرسین برای ارزیابی و دستیابی به درستی این موضوع تحقیقات لازم را انجام می‌دهند.

رییس هیئت مدیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور با تبیین دلایل سختگیری‌ها برای بیمه کارگران بیان کرد: با توجه به اینکه بیمه کارگری مزایای فراوانی دارد برخی افراد سودجو تلاش می‌کنند از این فرصت به نفع خود بهره ببرند.

وی به تبیین شاخص‌های بیمه کارگران با دیگر بیمه‌ها پرداخت و بیان کرد: بیمه کارگران ساختمانی تفاوت چندانی با بیمه کارگران کارخانجات ندارد و تنها تفاوتی که در این زمینه وجود دارد این است که کارگران ساختمانی تنها هفت درصد حق بیمه را پرداخت می‌کنند و ۲۰ درصد باقی مانده، با توجه به پروانه‌های ساختمانی از کارفرمایان دریافت می‌شود.

شوکت خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم بعد از اثبات این بیمه برای کارگران ساختمانی مسائلی چون بازنشستگی و حقوق از کار افتادگی را برای قشر کارگر دنبال کنیم.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdca.6nik49nya5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما

سلام،همسرمن حدود2ساله که گواهینامه مهارت گرفته پس چراتاالان خبری نشده، کارگرها آنقدر بیچاره ان،اگه معلم هم بودانقدرطول میکشید، درصورتی که خطرات کارگری بیشترازمعلمی هست.
سلام چرا کارگران ساختمانی بیمه تکمیلی ندارن در صورتی که بیشترین هزینه درمانی رو به خاطر سختی کار و آسیب در حین کار متحمل میشن .