پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۱۰
کد مطلب : 64435
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم:

نرخ بیکاری در استان قم به 10.9 درصد رسید

قم نيوز : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: در سال 96، 14 هزار و 60 نفر شغل جدید در استان به وجود آمد و نرخ بیکاری در استان قم در سال گذشته، 10.9 درصد بود.
نرخ بیکاری در استان قم به 10.9 درصد رسید
نرخ بیکاری در استان قم به 10.9 درصد رسید
به گزارش قم نیوز مصطفی کاویانی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت نرخ بیکاری در استان قم اظهار کرد: در سال 95 نرخ بیکاری در استان 11.2 درصد بود و 42 هزار و 66 نفر بیکار در قم داشتیم، در سال 96، 14 هزار و 60 نفر شغل جدید در استان قم به وجود آمد و نرخ بیکاری در استان در سال گذشته، 10.9 درصد بود.

وی ادامه داد: در سال 97 براساس سند اشتغال استان قم، باید نرخ بیکاری به 9.9 درصد برسد و بیش از 14 هزار شغل جدید در استان به وجود بیاید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: استان در طرح اشتغال روستایی، رتبه آخر را در کشور در پرداخت تسهیلات قم دارد و به دنبال ارتقاء رتبه استان قم در این زمینه طی یک ماه آینده هستیم.

محسن بهشتی در ادامه این جلسه با اشاره به لزوم انتقال کاربری‌های مزاحم از شهر قم اظهار کرد: بنکداری‌ها در هسته مرکزی این شهر، قرار دارند و به دنبال انتقال این کاربری‌ها از هسته مرکزی شهر قم هستیم.

وی ادامه داد: چاپخانه داران شهر قم از استقرار در شهرک چاپ و نشر استقبال نکردند به همین دلیل به دنبال ارائه مجوز برای ایجاد واحدهای خدماتی در این شهرک و ایجاد راه دسترسی برای آن هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در پایان خاطرنشان کرد: شهرک چاپ و نشر می‌تواند که یک مرکز خدماتی بزرگ برای استان قم باشد، این شهرک مشکل زیست محیطی ندارد و در حریم شهر است.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcbsab0.rhbafpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما