سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 64652
منبع : خبرگزاری مهر

افزودن سبوس به آرد در نانوایی‌ها غیرقانونی است

قم نيوز : مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم هر گونه اضافه کردن سبوس خارج از فرآیند تولید آرد در نانوایی‌ها را موجب افزایش احتمال ابتلا به بیماری و غیر قانونی دانست.
افزودن سبوس به آرد در نانوایی‌ها غیرقانونی است
افزودن سبوس به آرد در نانوایی‌ها غیرقانونی است
به گزارش قم نیوز بهزاد رادمنش با اشاره به برخی از صحبت‌هایی که درباره مصرف نان سبوس دار شده است، گفت: هنگامی که گندم به کارخانه‌های تولید آرد می‌رود زمان تبدیل به آرد بخشی از سبوس آن گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: به هر میزان که سبوس‌گیری از آرد در کارخانجات کمتر باشد مرغوب بودن آرد و ارزش غذایی نانی که با آن پخته می‌شود بیشتر است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم بیان کرد: آنچه که درباره مضرات سبوس مطرح است درباره اضافه کردن سبوس به آرد در نانوایی‌ها است.

وی ادامه داد: برخی از نانوایی‌ها هنگام خمیر کردن آرد، سبوس را به آن اضافه می‌کنند که این اقدام غیر بهداشتی بوده و از نظر قانونی هم جرم محسوب می‌شود و این سبوس هیچ‌گونه ارزش غذایی هم ندارد.

رادمنش افزود: افزودن سبوس خارج از فرآیند تولید آرد حتی ممکن است باعث بیماری شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح کاهش سبوس گیری از آرد، گفت: فعلا این اقدام در زمینه نان سنگک اجرایی شده و سبوس‌گیری آرد این نان از ۲۱ درصد به ۱۲ درصد رسیده است که البته این رقم باید به هفت درصد برسد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم به پخت نان در برخی از نانوایی‌های آزادپز هم اشاره کرد و گفت: برخی از این نانوایی‌ها از آرد استاندارد برای پخت نان استفاده نمی‌کنند و نان آنها سبوس‌گیری زیادی شده و به همین دلیل رنگ روشنی دارد در حالی که از لحاظ ارزش غذایی پائین است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccieqe.2bq0p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما