جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : 64776
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم عنوان کرد

سازگاری با کم آبی تنها راه عبور از شرایط بحرانی/مصرف کاهش نیابد آب شور می‌شود

قم نيوز : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم سازگاری با کم آبی را تنها عبور از شرایط بحرانی دانست و بر لزوم صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد.
سازگاری با کم آبی تنها راه عبور از شرایط بحرانی/مصرف کاهش نیابد آب شور می‌شود
سازگاری با کم آبی تنها راه عبور از شرایط بحرانی/مصرف کاهش نیابد آب شور می‌شود
به گزارش قم نیوز دکتر علی جان صادق پور با اشاره به بارندگی‌های اخیر و کاهش دمای هوا گفت: با وجود اینکه در روزهای نخست سال جاری با افزایش حدود 10 درصدی مصرف آب مواجه بودیم در روزهای اخیر با خنک شدن هوا، میزان مصرف به روزهای ابتدایی سال گذشته رسیده است.

وی سرانه مصرف آب را در قم حدود 154 لیتر در شبانه‌روز اعلام کرد و اظهار داشت: گرچه این میزان نسبت به متوسط کشوری بالا نیست اما با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی‌های مستمر کشور باید به عدد 80 لیتر در شبانه‌روز برسیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به موقعیت جغرافیایی کشور و قرار گرفتن در منطقه‌ خشک و نیمه‌خشک کره زمین تاکید کرد: کشور ما همواره با کمبود آب دست به گریبان بوده و انتظار هم نیست که آینده نیز وضعیتی بهتر از قبل داشته باشیم و لذا باید خودمان را با واقعیت وفق دهیم.

وی میانگین مصرف روزانه آب را در قم حدود 300 هزار مترمکعب اعلام و خاطرنشان کرد: گرچه این میزان مصرف در فصل سرما کاهش و در فصل گرما افزایش می‌یابد اما می‌توانیم با همکاری مردم این عدد را به زیر 200 هزار مترمکعب برسانیم که در این صورت می‌توانیم مشکلات ناشی از کم آبی را پشت سر بگذاریم.

صادق پور سازگاری با شرایط کم آبی را اصل اساسی در کشور کم آب ایران دانست و با تاکید بر اینکه صرفه‌جویی و رعایت الگوی مصرف کلید عبور از بحران کم آبی است تصریح کرد: اگر مصارف آبی همچنان بدون توجه به وضعیت کمبود منابع با سخاوت ادامه داشته باشد قطعاً با مشکل تأمین آب مواجه خواهیم شد.

وی در شرایط کم آبی جیره‌بندی را دور از ذهن ندانست و گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد آب شهر قم از سدکوچری تأمین می‌شود که آب شیرین و با کیفیت بسیار مناسبی برای شرب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: اگر مردم همکاری نکنند و مصرف آب همچنان بدون توجه به شرایط کم آبی ادامه یابد ناچار به استفاده از منابع زیرزمینی هستیم که منجر به تغییر در طعم و شوری آب خواهد شد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcjmaem.uqexazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما