شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : 64797
منبع : خبرگزاری ايرنا

دانش آموزان و فرهنگیان قم با تولیدهای داخلی آشنا می شوند

قم نيوز : مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش قم گفت: در راستای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی، دانش آموزان و فرهنگیان این استان با حضور در واحدهای تولیدی، با محصولات داخلی آشنا می شوند.
دانش آموزان و فرهنگیان قم با تولیدهای داخلی آشنا می شوند
دانش آموزان و فرهنگیان قم با تولیدهای داخلی آشنا می شوند
به گزارش قم نیوز غلامرضا رضایی روز شنبه افزود: آموزش و پرورش قم با داشتن حدود 240 هزار دانش آموز و 14 هزار و 428 نیروی اداری و آموزشی ظرفیت خوبی برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ملی دارد.
حضرت آیت ‌الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، امسال را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.
وی اضافه کرد: در صورتی که دستگاه های دیگر از جمله نهادهای فرهنگی و رسانه ها در ترویج استفاده از کالای ایرانی، آموزش و پرورش را یاری نمایند، می توانیم این فرهنگ را از شعار به عمل تبدیل نماییم.

وی تاکید کرد: استفاده از کالای ایرانی باعث نگهداشت ارز، رفع مشکل بیکاری جوانان و فعال شدن بنگاه های کوچک زودبازده می شود.
رضایی تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی نیز برای افزایش خرید کالای ایرانی باید محصولات باکیفیت تولید نمایند تا جایگاه اقتصادی کشور ارتقا یابد و مردم به خرید کالای داخل روی بیاورند.

وی در ادامه گفت: آموزش و پرورش برای نهادینه کردن فرهنگ حمایت از کالای ایرانی که به عنوان شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شده است، برنامه هایی در دست اقدام دارد.
وی افزود: در این راستا، بازدید هدفمند و مستمر دانش آموزان و معلمان از صنایع استان قم با هدف آشنا نمودن با تولیدهای داخلی که امسال آغاز شده است، ادامه پیدا خواهد کرد.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است؛ 2 هزار و 394 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد.
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش قم بیان کرد: همچنین کار و فعالیت به عنوان یک ارزش اسلامی و انسانی در بین دانش آموزان و فرهنگیان استان به ویژه در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش نهادینه شده است که در سال تحصیلی آینده نیز با قوت ادامه می یابد.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه همزمان با هفته مشاغل در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش نیز در همین راستا بود تا بتوانیم به هدف تعیین شده دست یابیم.

در استان قم 70 هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش با بیش از 10 هزار هنرجو وجود دارد؛ پنج هزار هنرجو در 30 هنرستان فنی و حرفه ای و پنج هزار هنرجو نیز در 40 هنرستان کاردانش تحصیل می کنند.

نمایشگاه هفته مشاغل هر سال در هفته نخست اردیبهشت ماه در هنرستان های استان به منظور معرفی رشته ها و تولیدهای دست ساز دانش آموزان در شاخه های مختلف فنی و حرفه ای و کاردانش برپا می شود.
به گفته رضایی، از ابتدای امسال، نمایشگاه ها و مسابقه های علمی و فرهنگی با موضوع حمایت از کالای ملی در مدارس استان برگزار شده است.
وی افزود: خرید کالای ایرانی از سال های گذشته در اداره های آموزش و پرورش و مدارس پیگیری می شد و این روند از امسال به طور جدی تری دنبال خواهد شد.

وی بیان کرد: تبیین و بررسی دلایل استقلال و رشد اقتصادی برخی از کشورها، طراحی و ساخت وسایل کم هزینه در کارگاه ها و هنرستان ها توسط هنرجویان با تاکید بر تولید و خرید کالای ایرانی، استفاده نکردن برخی از لوازم التحریر و لباس های تولید خارجی در مدارس و جایگزینی مناسب وسایل و لباس های تولید داخل از برنامه هایی است که برای سال تحصیلی آینده در دست اقدام است.

وی افزود: تهیه و تولید تیزرهای تبلیغاتی کالاهای ایرانی و معرفی محصولات باکیفیت به دانش آموزان و معلمان در سطح مدارس، برگزاری کارگاه های عکاسی و نقاشی در مدارس با موضوع کار و مصرف داخلی و آسیب شناسی کالاهای خارجی توسط دانش آموزان و فرهنگیان و انعکاس آن به مبادی ذیربط از دیگر برنامه های آموزش و پرورش می باشد.



انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdccmmqe.2bq0o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما