يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : 64856
منبع : خبرگزاری فارس
یادداشت

همواری مسیر بازگشت به خدا در شب قدر

قم نيوز : در شب‌های قدر زمینه و بستر سعادت و رستگاری بهتر و بیشتر از دیگر ایام فراهم است و در این شب‌ها می‌توان با تفکر در احوالات زندگی خود، در مسیر بازگشت به خدا به برکت نام و یاد اهل بیت(ع) و واسطه قراردادن قرآن کریم قرار گرفت.
همواری مسیر بازگشت به خدا در شب قدر
همواری مسیر بازگشت به خدا در شب قدر
قم نیوز - حجت الاسلام سیدرضا مودب: در آستانه نخستین شب از لیالی قدر هستیم؛ هر چند که بر اساس روایات اهل بیت(ع) احتمال اینکه شب نوزدهم ماه مبارک رمضان شب قدر باشد کم است اما بنابر فرمایش نورانی امام صادق(ع)،" تقدیر مقدرات بندگان در شب نوزدهم، تحکیم آن در شب بیست و یکم و امضای آن در شب بیست و سوم صورت می‌گیرد".

به هر صورت شب قدر، شب نزول آیات شریف قرآن بر قلب نازنین پیامبر اکرم (ص) است، ضمن آن که وقتی قرآن نازل شد، مهمترین مبین و مفسر آیات آن شخص حضرت رسول (ص) بودند.

بعد از ایشان نیز امیرالمومنین (ع) به عنوان قرآن ناطق قرار دارند و این افتخاری برای ما شیعیان است که معتقدیم که روایاتی که از تفسیر قرآن در اختیار داریم از زبان حضرت علی (ع) است و ائمه دیگر نیز از حضرت نقل کرده‌اند و خود امیرالمومنین (ع) نیز البته آن‌ها را از لسان پیامبر (ص) روایت می‌کند.

در شب قدر یکی از مهم‌ترین کارها که توصیه بسیاری بر انجام آن شده، تلاوت قرآن و به خصوص فهم و تدبر در آیات آن است به خصوص که این مهم از طریق روایاتی باشد که در تفسیر قرآن از امام علی (ع) به دست ما رسیده است.

حضرت خود مجسمه اسلام است و بعد از پیامبر(ص) والاترین اُسوه حسنه در جامعه اسلامی به شمار می‌رود؛ آنچه ضرورت دارد این که ما این اُسوه بودن امیرالمومنین (ع) را که در ایام ضربت خوردن ایشان قرار داریم ، می‌بایست نخست درک کرده و بعد به برکت این شناخت و بصیرت، از بیانات و سیره نورانی ایشان تبعیت کنیم و یقین داشته باشیم که راه سعادتی جز تبعیت از ایشان و اولاد طاهرین ایشان وجود ندارد.

ما باید در خواندن قرآن به تدبر و فهم آیات توجه کنیم و در این شب‌های قدر در پناه قرآن و اهل بیت(ع) از خداوند متعال طلب مغفرت نماییم.

این راز و نیاز با خدا و توبه و انابه در پناه دعاخواندن بسیار اهمیت دارد تا آن جا که امام علی (ع) می‌فرمایند: "دعاکلیدهای پیروزی و گنجینه‌های رستگاری است".

بی شک این فرمایش نورانی حضرت را در ماه مبارک رمضان و به خصوص در شب‌های قدر بهتر می‌توان درک کرد چه آن که در چنین ایامی زمینه و بستر سعادت و رستگاری بهتر و بیشتر از دیگر ایام فراهم است و امید آن که در این شب‌ها با تفکر در احوالات زندگی خود، در مسیر بازگشت به خدا به برکت نام و یاد اهل بیت(ع) و واسطه قراردادن قرآن کریم قرار بگیریم.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdciqvaq.t1a5w2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما