چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : 65624
منبع : خبرگزاری فارس

اعزام نخستین گروه از تیم پزشکی حج تمتع 97 از 20 تیرماه

اعزام بیش از 550 پزشک ایرانی به عربستان
قم نيوز : امسال بیش از 550 پزشک و کادر درمانی به منظور خدمت‌رسانی به زائران حج تمتع از 20 تیرماه به عربستان اعزام می‌شوند.
اعزام نخستین گروه از تیم پزشکی حج تمتع 97 از 20 تیرماه
اعزام نخستین گروه از تیم پزشکی حج تمتع 97 از 20 تیرماه
به گزارش قم نیوز هر سال تعدادی از پزشکان به منظور کمک به زائران حج تمتع در صورت بروز مشکل یا بیماری به حج تمتع مشرف می‌شوند.

امسال نیز با هماهنگی مرکز پزشکی حج و زیارت بیش از 550 پزشک و کادر درمانی زن و مرد به عربستان اعزام می‌شوند که با توجه به لزوم استقرار و هماهنگی‌های لازم، اولین گروه تیم پزشکی یک هفته قبل از اعزام نخستین گروه به حج در بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی عربستان حضور یافته و در مدینه، مکه و مشاعر مقدس به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد. 

بر همین اساس نخستین گروه از تیم پزشکی حج تمتع 97 شامل متخصصان قلب، داخلی، ارتوپدی، زنان و زایمان، مغز و اعصاب، روانپزشکی، دندانپزشکی، کلیه، ریه، طب فیزیکی، چشم پزشکی، رادیولوژی، کادر پرستاری، تکنسین دارویی، آی سی یو، آزمایشگاه و پزشک عمومی یک هفته قبل از اعزام نخستین گروه زائران ایرانی یعنی 20 تیرماه به عربستان منتقل می‌شوند.

همچنین اولین محموله داور و تجهیزات مصرفی پزشکی هلال احمر ایران اوایل هفته جاری به منظور ارائه خدمات درمانی به زائران در حج 97، برای ارسال به فرودگاه جده، بارگیری شد که این اقلام دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی هلال احمر به منظور خدمت‌رسانی به زائران در حج در درمانگاه‌های مکه، مدینه و مشاعر ارسال می‌شود.

علاوه بر این، امسال بیمارستان‌های سعودی نیز در ایام تشریق پذیرای زائران بیمار هستند.

امسال بیش از 85 هزار و 200 نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف می‌شوند و اولین گروه زائران 27 تیرماه به عربستان اعزام خواهند شد که میانگین سنی زائران 56 سال است.

انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdcc0eqe.2bqpi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما