شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : 65742
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون نهضت سواد آموزی:

2500اتباع بیگانه درکلاسهای نهضت سوادآموزی قم شرکت کردند

قم نيوز : معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه 2500 تن از اتباع 10 تا 49 سال مقیم این استان درسالجاری به صورت رایگان تحت پوشش دوره سواد آموزی در مقطع اول تا سوم ابتدایی قرار گرفتند، گفت: حدود 15درصد از این افراد را نوجوانان 10 تا 20 سال تشکیل می دهند‌.
2500اتباع بیگانه درکلاسهای نهضت سوادآموزی قم شرکت کردند
2500اتباع بیگانه درکلاسهای نهضت سوادآموزی قم شرکت کردند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا قاسمی نیا روز شنبه اظهار داشت: قم از نظر نرخ باسوادی اتباع بیگانه بیش از 13درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

قم میزبان حدود 135 هزار تبعه خارجی از بیش از 100 کشور جهان است که به صورت قانونی در این استان زندگی می کنند.
وی با بیان اینکه طی پنج سال گذشته رشد 2.5درصدی باسوادی در استان را داشتیم، افزود: بر اساس سرشماری سال 95 حدود 33هزار تن از جمعیت 10 تا 49 سال قم بی سوادند که 21هزار تن آنها زن هستند.

قاسمی نیا با بیان اینکه 3400 تن از بی سوادان در روستاها سکونت دارند، افزود: قم جزء 10 استان برتر کشور به لحاظ باسوادی محسوب می شود درحالی که با توجه به شرایط و موقعیت خاص فرهنگی و مذهبی قم به غیر از رتبه نخست رتبه دیگری درخور شان آن نیست.
وی با بیان اینکه برای این استان حتی یک بی سواد نیز زیاد است، گفت: متاسفانه 120هزار تن از افراد گروه سنی 6 سال و بالاتر قم بی سواد هستند.

قاسمی نیا در پایان سخنان خود با تاکید بر بستر سازی لازم برای تحقق عدالت آموزشی و جنسیتی گفت: مسئولان عالی رتبه و خانواده ها باید با ارایه کمک های خود در این خصوص، زمینه جایگاه استان از نظر سواد آموزی مطلوب را فراهم کنند.
وی افزود: با توجه به آغاز ثبت نام نهضت سواد آموزی از ابتدای تیرماه ،کلیه باسوادان افراد بی سواد را در میان خانواده و آشنایان خود شناسایی، و نسبت به ترغیب و تشویق آنان جهت حضور در این کلاس ها اهتمام لازم را داشته باشند.
قاسمی نیا با بیان اینکه ثبت نام در کلاس های یاد شده فقط به شکل حضوری و از طریق مراجعه به مدارس و اداره های آموزش و پرورش نواحی مختلف استان صورت می گیرد، گفت: همراه داشتن کد ملی و یک قطعه عکس جهت ثبت نام ضروری است و هر یک از افراد شرکت کننده در دوره سواد آموزی که موفق به قبولی و دریافت گواهی پایه سوم ابتدایی شوند، مبلغ یک میلیون و 527 ریال پاداش از طریق سازمان نهضت سواد آموزی به حساب آنها واریز می شود.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcdx509.yt0ko6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما